مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 13, 2022 زمان انتشار: 10:28 ق.ظ کد خبر: 13399

در همایش های موسیقی، استعداد های نهفته و پنهان آشکار می شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اولین همایش نی نوازی جنوب کرمان در جیرفت خاطرنشان کرد: در همایش های موسیقی، استعداد های نهفته و پنهان آشکار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، با حضور دکتر ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مسئولان، هنرمندان و مردم هنر دوست جنوب کرمان، اختتامیه همایش نی نوازی جنوب کرمان در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه برگزاری این همایش اظهارداشت: دو ماه قبل فراخوان همایش نی نوازی جنوب کرمان منتشر شد که بیش از۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید.

وی تصریح کرد: از تعداد آثار ارسالی ۱۴ اثر انتخاب شد و طی دو شب با حضور مردم به اجرای برنامه پرداختند.

مسلمی مهنی هدف برگزاری این همایش را نشاط اجتماعی و احیا فرهنگ های بومی و محلی دانست و گفت: بنا است تا پایان سال جشنواره بزرگ از هلیل تا جاز در منوجان برگزار شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در چنین همایش هایی استعداد های نهفته و پنهان آشکار می شوند که ما در این همایش استعداد های جدیدی کشف کردیم.

مسعود راوند معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین گفت: هر منطقه ای شناسنامه و هویتی دارد که شناسنامه منطقه جنوب کرمان موسیقی هلیل است.

وی موسیقی جنوب کرمان را دارای ملودی های ارزشمندی دانست و افزود: موسیقی جنوب کرمان در کشور بی نظیر است که بنا داریم این میراث گرانبها را به مردم سطح کشور بشناسانیم همچنین بتوانیم موسیقی را در منطقه جنوب رواج دهیم.

راوند با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بنا دارد فعالیت های فرهنگی و هنری را مانند قبل به خوبی پیش ببرد، گفت: موضوعات فرهنگی و هنری مختص همه شهرستان های جنوبی است.

گزارش از : امینه رزمی