توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 30, 2023 زمان انتشار: 2:17 ب.ظ کد خبر: 17064

بی توجهی به اوصول امنیتی عامل اصلی هک شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا استان در خصوص هک حساب شبکه های اجتماعی کاربران هشدار داد و گفت: کاربران اینترنتی هنگام ورود به شبکه‌های اجتماعی بایستی در ابتدا موارد امنیتی را فعال کنند.

به گزارش لوار، سرهنگ”محمدرضا رضایی” در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند شهروند کرمانی و شکایت از هک حساب کاربری خود و کلاهبرداری از دنبال کننده هایشان و با انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد سودجویان سایبری با سوءاستفاده از عدم وجود رمز دو مرحله ای حساب کاربری شاکیان اقدام به هک حساب آنها کرده و با ارسال پیام هایی به مخاطبین آنها، اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

سرهنگ رضایی در خصوص امنیت حساب کاربری شبکه های اجتماعی افزود: احراز هویت دومرحله‌ای یکی از موثرترین راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد که می طلبد کاربران نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس فتا در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: در صورت دریافت پیام کمک مالی در شبکه های اجتماعی ابتدا با ارسال کننده پیام ارتباط گرفته تا از صحت ارسال پیام مطمئن شده و پس از آن اقدام به واریز وجه کنید و در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای ضمن تماس با شماره۰۹۶۳۸۰ از کاربران مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری مشاوره و راهنمایی بگیرید.