توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 19, 2021 زمان انتشار: 9:54 ق.ظ کد خبر: 9556

۲۵۰ نفر از شاعران جنوب کرمان عضو انجمن های رسمی شعر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: فقط ۲۵۰ نفر از شاعران هفت شهرستان جنوبی این استان عضو انجمن شعر جنوب کرمان و صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، حسین اسحاقی تعداد شاعران غیررسمی منطقه جنوب کرمان را با توجه ظرفیت این منطقه زیاد برشمرد و خواستار عضویت این هنرمندان در انجمن شعر جنوب کرمان و صندوق اعتباری هنر شد.

وی از فعالیت ۲۵ انجمن شعر در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: انجمن های ثبت نشده با مراجعه به گروه فرهنگی نسبت به ثبت رسمی انجمن اقدام کنند.

حمایت از شاعران و نویسندگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: این اداره کل از جامعه هنری بویژه شاعران حمایت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از معجزات عالم خلقت پدیده‌ شعر است، بیان را هم یکی از برترین معجزات پروردگار در عالم آفرینش دانست.
وی تصریح کرد: اینکه شما قادر هستید ذهنیّت خودتان را در قالب کلمات، الفاظ منتقل کنید، این خیلی حادثه‌ مهمّی است.

اسحاقی گفت: ستارگان درخشان فرهنگ و ادب پارسی از دیرباز تا به امروز، گوهرهای ناب کلام را به نظم و شعر پرورانده‌اند تا از این رهگذر، تاریخ و فرهنگ کهن بوم در جهان بلندآوازه شود.

وی ادامه داد: به راستی که شاعران وارث آب و خرد و روشنی‌اند.

وی هویت ملی را امروزه به عنوان یکی از مبانی زیر ساختی مقوله‌ فرهنگ در هر جامعه ای مطرح کرد و گفت: به همین دلیل مکتوبات ادبی از عناصر مهم سازنده‌ فرهنگ یک جامعه به شمار می رود و بازتاب روح جمعی و آرزوهای ملی یک جامعه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: نقش شاعران و نویسندگان در فرهنگ سازی و به دنبال آن در هویت سازی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان اظهار داشت: چهره های برجسته‌ نظم و نشر فارسی، فرهنگ و هویت ملی ایرانیان را فراروی چشمان جهانیان نهادینه کرده است.

وی ادامه داد: شاعران و نویسندگان جنوب کرمانی نیز در همین راستا ضمن پرداختن به زبان معیار به فرهنگ و زبان بومی با سرایش اشعار و پرداختن متون به زبان و فرهنگ خود در تقویت بنیادهای فرهنگی کشور کمک کرده اند.

اسحاقی ضمن تبریک روز زبان و ادب فارسی به روان مینوی همه سخنوران زبان فارسی، به‌ویژه استاد شهریار درود فرستاد و گفت: شعر او آیینه زلال روزگار و بخشی از حافظه تاریخی ماست و ملّت ایران به‌ویژه همدلی و همراهی‌های او را با رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدّس از مرزهای این سرزمین از یاد نخواهد برد.

تشریح برنامه پاسداشت شاعران و نویسندگان جنوب کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برنامه های پاسداشت روز شاعر را تشریح کرد و گفت: برگزاری نشست تخصصی با شاعران و نویسندگان (نشست بررسی ادبیات جنوب کرمان نسبت کشور)، برگزاری شب شعر و تجلیل از شاعران برجسته را از جمله برنامه های این مناسبت اعلام کرد.

وی افزود: تمامی این برنامه ها با حفظ دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شوند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط کرونا بسیاری از برنامه های این مناسبت کنسل شد.

خریداری ۱۹۷ عنوان کتاب از نویسندگان و ناشران جنوب کرمان

اسحاقی از خرید ۱۹۷ عنوان کتاب از نویسندگان و ناشران هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: این خرید در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران منطقه بود.

وی ۹۰ درصد کتاب های تالیف شده را در بخش نویسندگان و تنها ۱۰ درصد را در بخش ناشران اعلام کرد و سهم شاعران جنوب کرمانی را در تالیف این کتاب ها بیش از ۳۰ درصد اعلام کرد.