رئیس سازمان ثبت:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 31, 2023 زمان انتشار: 6:16 ب.ظ کد خبر: 17435

۲۲۵ روستای جازموریان و رودبار تا دو ماه آینده سنددار می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آستانه سفر رسمی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان، مسائل و مشکلات قضایی، اداری و ثبتی شهرستان های جازموریان و رودبار جنوب را مورد رسیدگی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، حسن بابایی پس از استقبال مسئولین محلی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در گلزار شهدای این شهرستانها، بازدید از دادگستری به مسائل مهم قضایی این شهرستان‌ها پرداخت.

بابایی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان های جازموریان و رودبار جنوب، بعد از استماع گزارش فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات این شهرستان‌ها اظهار داشت: با توجه به زیر ۲۵ هزار نفر بودن جمعیت این شهرستان‌ها، موضوع فاقد سند بودن اراضی و املاک این مناطق باید فورا در کمیسیون‌های قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی جهت تعیین نوع کاربری و صدور اسناد مالکیت مطرح شود.

معاون قوه قضائیه در این جلسات با بررسی موانع صدور اسناد روستایی این مناطق دستور داد تمامی روستاهای دارای طرح هادی شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب با تأمین هزینه‌های لازم از سوی سازمان ثبت ظرف دو ماه آینده تثبیت مالکیت و اسناد آن‌ها با همکاری ادارات کل ثبت و بنیاد مسکن استان صادر گردد.

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد ۷۵ روستا در شهرستان جازموریان و ۱۵۰ روستای دارای طرح هادی در شهرستان رودبار جنوب با برطرف شدن موانع موجود و قول مساعد دستگاه‌های مربوطه با تشکیل کارگروهی، پیگیری و ظرف دو ماه آینده تثبیت مالکیت خواهند شد.

دایر شدن دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و تأسیس نمایندگی ثبت اسناد و املاک در شهرستان تازه تأسیس جازموریان تا ماه آینده، بهره‌بردرای از ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک رودبار جنوب تا دهه فجر سال جاری، بررسی و پیگیری ویژه موضوع خشک شدن تالاب جازموریان به عنوان بزرگترین تالاب آب شیرین کشور به علل مختلف بویژه قطع حقابه هلیل‌رود و به تبع آن تولید حدود ۲۵ درصد از ریزگردهای داخلی کشور که علاوه بر تاثیرات منفی بر کشاورزی و دامداری این مناطق به تشدید پدیده قاچاق دامن می‌زند، از دیگر مباحث و مصوبات جلسات شورای اداری این شهرستانها با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.