مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 25, 2023 زمان انتشار: 10:14 ب.ظ کد خبر: 17378

۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان شناسایی شده‌اند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی نیز از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود و به ۱۸ هزار نفر از زوج‌های نابارور استان کرمان که شناسایی شده، پیامک اطلاع‌رسانی دادیم تا برای درمان مراجعه کنند.

به گزارش لوار به نقل از کرمان‌نو، دکتر محمد جعفری امروز سوم آبان‌ماه در جریان بازدید استاندار کرمان از اداره کل بیمه سلامت اظهار کرد: قریب به ۷۰ درصد پروژه‌هایی که در بیمه سلامت کشور اجرا شده، خاستگاهش از کرمان بوده و توسط همکاران ما طراحی و پیشنهاد شده است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها اجرای نسخه الکترونیک بوده که در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد نسخه‌ها الکترونیک است.

جعفری بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در واقع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه فعال و حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمه غیرفعال دارند (در زمان بستری بیمه را فعال و از آن استفاده می‌کنند).

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در دو سال اخیر سطح بیمه گسترش خوبی یافته تا کسی دغدغه نداشته باشد و از سوی دیگر خدمات بیمه عمق‌بخشی نیز شده و پنج دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند.

او افزود: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری در بخش دولتی نیز از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود و به ۱۸ هزار نفر از زوج‌های نابارور استان کرمان که (از طریق سامانه سیب وزارت بهداشت) شناسایی شده، پیامک اطلاع‌رسانی دادیم تا برای درمان مراجعه کنند و رقم خیلی خوبی تاکنون در این زمینه پرداخت شده است.

جعفری با اشاره به پوشش درصد زیادی از هزینه درمان ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت اظهار کرد: در سال جاری ۲۰۷ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی داشتیم و برای سال آینده نیز ۱۸ هزار میلیارد تومان در کل کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت اغلب خدمات بخش دولتی را پوشش می‌دهد و کرمان در پوشش درمان بیماران صعب‌العلاج، ناباروری و… سانتر جنوب شرق کشور است و بخش عمده خدمات را ارائه می‌دهد