توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 23, 2023 زمان انتشار: 1:51 ب.ظ کد خبر: 16256

یادداشت خبرنگار جیرفتی در پی لغو مراسم استقبال سعید افروز ورزشکار افتخار آفرین و قهرمان جهان

علی سعیدی خبرنگار صداوسیما از این رویداد نوشت؛

و اما سعید…

قهرمان جهان پهلوان سعید افروز جوانی که از خطه جیرفت قهرمان و از فراز اسفندقه زیبا توانست در کشور پاریس پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزار در آورد این روزها کانون توجه اهالی ورزش و مردم قرار گرفته است.
حرکت ارزشمند و زیبای آقا سعید افروز در سجده بر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی نامی ماندگار از وی در تاریخ ورزش کشور ثبت کرد تا این پهلوان نامی کشور را به کانون توجه رسانه های دنیا بدل کند.
چند روز گذشته خبری مبنی بر مراسم استقبال از این فرزند جیرفت در رسانه ها منتشر شد و دقیقا در روز و در ساعات نزدیک به مراسم استقبال، سعید افروز در استوری صفحه شخصی خودش خبر از لغو این مراسم استقبال و عدم شرکت در مراسم داد.
حالا کار به حواشی و چراهای این اقدام نداریم که به جای خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنچه مسلم است یک قهرمان جهانی که افتخار کمی نیست که در جهان با برند و نام جیرفت و کرمان پرچم افتخار این ملت را بالا نگاه داشته توقع کوچکی هم از متولیان امر داشته باشد.
پر واضح است بعنوان کسی که قریب ۲۴ سال است در حوزه رسانه فعالیت می کنم حرکتها و برنامه ریزیهای دیگر استانهای کشور را در استقبال از قهرمانان خود لمس کرده ام و به واسطه آشنایی با خبرنگاران این استانها حرکتهای زیبای صورت گرفته در هر استان برای استقبال و قدردانی از قهرمانانشان را دیده ام .
آنجه در این بین بایستی آنجام می شد تشکیل یک ستاد استقبال قوی با عضویت دستگاههای متولی و ادارات کل بود که استقبالی تماشایی و با افتخاری از سعید افروز عزیز را رقم می زد .
واقعا جای عکس سعید افروز در بیلبوردهای شهری خالی بود این پهلوان قهرمان جیرفتی که نام این دیار را در جهان طنین انداز کرد این کمترین و کوچکترین کاری بود که بایستی در قبال آن افتخار آفرینی بزرگ انجام می شد.
جدای از هدایایی که قرار بوده است در سنولت گذشته به این قهرمان عزیز دیارمان اهدا شود که در بوق و کَرنا شد و خُلف وعده شد و ماجراهای دیگر که زمینه دلخوری به حق این قهرمان را رقم بزند.
آنچه ماحصل این مرقومه است این است که نه تنها برای سعید افروز بلکه برای همه ورزشکاران که افتخار آفرینی می کنند بایستی ستادی منسجم با یک محوریت قوی و فرماندهی واحد تشکیل شود تا این افتخار آفرینان با افتخار و عزت وارد دیار خود شوند و آنچه شایسته فرزندان این دیار کهن است محقق شود .
این موضوع رخ داده در استقبال از آقا سعید افروز بایستی درس عبرتی بزرگ باشد چرا که یک قهرمانی شیرین در بدو ورود این قهرمان نامی به تلخی بدل گشت و آنچه که می توانست مایه شادی و افتخار مردم جیرفت را به ارمغان بیاورد که در سکوت خبری و مظلومیت این قهرمان به دیار خود پا گذاشت .
امیدوارم با اتحاد و همدلی و جلوگیری از اختلافات و حاشیه سازی روندی رقم بخورد تا در راه قدردانی از فرزندانمان و قهرمان آینده این دیار گامهای محکم تری و آبرومندانه تری برداشته شود.
اما این ها همه، چیزی از بزرگی و افتخار سعید عزیز کم نخواهد کرد و مرام سعید افروز آنکه از سر سفره پدر زحمتکشی برخواسته بالاتر از این حرفها است و روحیه او جوانمردی و مردانگی را به معنی تمام نشان داده است.
آرزوی بهترین ها برای سعید فرزند جیرفت

علی سعیدی
مرداد ماه ۱۴۰۲ _ جیرفت