توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 9, 2024 زمان انتشار: 8:27 ق.ظ کد خبر: 18111

گزارش تصویری ۱٠٠٠ روز طلایی زندگی در نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت

 ۱٠٠٠ روز طلایی زندگی در نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه ۱۴٠۲  در تهران برگزار شد.

به گزارش لوار، در این همایش، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از ظرفیت غرفه دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اقدام به آشنایی مراجعان به محل برگزاری همایش با ۱٠٠٠ روز طلایی کرد و اقلام آموزشی را توزیع نمود.

دکتر بهرام عین الهی، وزیر بهداشت نیز در بازدید از غرفه های نمایشگاه، از نزدیک در جریان برنامه ۱٠٠٠ روز طلایی قرار گرفت و ضمن دریافت یک نسخه از کتاب “۱٠٠٠ روز اول فرزندم” ترویج چنین برنامه هایی را در راستای پیشگیری آغازین بسیار موثر دانست.

برنامه ۱٠٠٠ روز طلایی زندگی با مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی کرمان و جیرفت، سازمان های بیمه سلامت کشور و استان کرمان و بنیاد خیریه نفیس کرمانی در شهرستان کهنوج به عنوان اولین شهرستان کشور به صورت پایلوت در حال اجرا می باشد و طی برنامه ای در سایر شهرستان ها نیز اجرایی خواهد شد.

۱۰ سالی است دنیای علم به اهمیت باورنکردنی ۱۰۰۰ روز آغازین زندگی (۲۷۰ روز داخل شکم مادر و دو ۳۶۵ روز سال اول و دوم زندگی) برای تولید نسلی سالم، قوی و بانشاط (پیشگیری آغازین) پی برده است.

صاحبنظران از این دوره حساس به عنوان پایه و اساس “توسعه ملی یک کشور” نام می­ برد، و برخی صاحبنظران از آن به عنوان “اولین و مهمترین دانشگاه” برای هر فرد یاد می­ کنند.