با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس و خیر رفسنجانی:
توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 22, 2023 زمان انتشار: 8:27 ب.ظ کد خبر: 14325

کلنگ احداث یک مدرسه‌ی ۶ کلاسه در رفسنجان به زمین زده شد

صبح روز چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ با حضور خیر نیک‌اندیش حاج حسین صفری، مهندس رضا هدایتی مدیر کل نوسازی مدارس، دکتر رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش، محمدعلی آدینه رئیس هیئت مدیره‌ی مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان، حسین شفیعی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، عده‌ای از مسئولان، مردم و اهالی رسانه، کلنگ احداث مدرسه‌ی ۶ کلاسه‌ی خیرساز ولی‌عصر (عج) با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان و خیر نیک‌اندیش آقای حاج حسین صفری، در شهرستان رفسنجان به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، مهندس رضا هدایتی در این آیین ضمن تشکر از مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان، گفت: به صورت خاص و ویژه از جناب حاج آقای صفری که این عمل بزرگ و خداپسندانه را انجام دادند، تشکر می‌کنم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان ضمن اشاره به پیگیری‌های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان، افزود: آقای شفیعی همیشه پی‌گیر فضاهای تخریبی شهرستان رفسنجان بوده‌اند؛ اگرچه رفسنجان جزو مناطق برخوردار استان است ولی در بحث فضاهای آموزشی مشکلات خاص خودش را دارد.

وی اظهار داشت: اگر خیرین بیایند و حداقل ۳۰ درصد از اعتبار ساخت مدرسه‌ای را تامین کنند، دولت موظف می‌شود که باقیمانده‌ی اعتبار پروژه را تامین و آن را تکمیل کند.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان، ضمن اشاره به این‌که نوسازی مدارس در بحث توزیع اعتبارات دولتی، عدالت را در استان رعایت نموده است، افزود: مدرسه‌ی ۶ کلاسه‌ی خیرساز حضرت ولی‌عصر (عج) با ۶۱۰ مترمربع فضای آموزشی به صورت اسکلت بتونی با حصار و محوطه و سرویس بهداشتی و با برآورد اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
مهندس هدایتی ادامه داد: سعی می‌کنیم این مدرسه با اعتبارات سال ۱۴۰۲، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ، گفت: در بحث حصار و محوطه‌هایی که در شهرستان رفسنجان فروکش کرده بودند، از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده در استان، ۷ میلیارد تومان سهم رفسنجان بوده است.

عضو شورای فنی استان کرمان با اشاره به این‌که تعداد زیادی از فضاهای نیمه‌تمام استان امسال تکمیل شده‌اند، اعلام کرد: ما در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال، تقریبا ۱۰۰۰ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم و ان‌شاالله تا مهر ۱۴۰۱ پروژه‌هایی را که بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد.