توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 7, 2021 زمان انتشار: 12:23 ق.ظ کد خبر: 9471

پهلوان سعید، شمع شب افروز ورزش جنوب

وقتی نام پهلوان سعید افروز را میشنوی به خود باوری خواهی رسید، فردی که فعل خواستن را صرف کرد و توانست در پارالمپیک علاوه بر قهرمانی، رکورد دنیا را هم در یک مسابقه دو بار عوض کند.
او به این یقین رسید که معلولیت محدودیت نیست، همه سختی ها، نامهربانی ها و کمبود ها را به جان خرید تا قهرمان جهان شد.
از روستای دور افتاده ابشور اسفندقه شروع کرد با کمک دستان پینه بسته پدرش و دعای خیر مادرش ادامه مسیر داد.
باورش برای خيلي ها سخت بود فرزندی از اسفندقه با اینکه غرق در مشکلات مالی و کمبود امکانات است روزی بتواند قهرمان پار المپیک شود.
قبل از رفتنش به توکیو گلایه هایی داشت از اینکه بعضی مسوولان به او توجهی نکردند اما گفته بود که این نامهربانی ها سد راهش نخواهد شد.
همه می دانیم که اسمان ورزش جنوب کرمان تاریک بود و خبری از ورزش در این دیار نبود، در همه این سالها معدود افتخارات ورزشی حاصل تلاش خستگی ناپذیر ورزشکار و صرف هزینه ها از سوی خود ورزشکار بوده است.
بارها وبارها شنیده ایم فلان ورزشکار و یا فلان تیم ورزشی جنوب بخاطر نبود اسپانسر و نداشتن هزینه ها از حضور در مسابقات انصراف داده است.
اینک پهلوان سعید به همه اموخت که ورزش جنوب استعداد های فراوانی دارد و حمایت از انها می تواند برای این دیار و ایران اسلامی افتخار افرین باشد.
اسمان ورزش جنوب تاریک بود و قهرمان پارالمپیکی ما اولین چراغ را روشن کرد و شد شمع شب افروز ورزش جنوب…
ورزش جنوب زیر ساخت ندارد، اسپانسر ندارد، دلسوز ندارد، مدیر دلسوز نداشته و ندارد و اینها همه دلیلی است برای خاموش شدن استعداد های ورزشی جنوب که روزی سخت پشیمان خواهیم شد.
اقایان مدعی، مدیران ورزش استان و شهرستان ها، نمایندگان جنوب در مجلس شورای اسلامی و در یک کلام دولت تازه به مسند نشسته سیزدهم، ورزش جنوب کرمان را دریابید این دیار پهلوان های زیادی چون سعید افروز دارد.
امید که با ورود افتخار افرین قهرمان پارالمپیکی ما به دیارش او فراموش نشود، او امکانات می خواهد، شغل می خواهد و در یک کلام او را احترام کنیم.
او می تواند سفیری امید بخش برای شکوفایی هر چه بیشتر استعداد های ورزشی جنوب باشد.
او که با همت مردانه اش قهرمان پارالمپیک شد می تواند در این مسیر یاری بخش فرزندان این دیار باشد، او زمین تمرین و امکانات می خواهد، او می تواند پهلوان ها تربیت کند او می تواند افتخار افرین تحویل جامعه دهد و راهش، همت و نگاه ویژه مسوولان است.
چه ایراد دارد که محلی مناسب برای تمرین رشته های ورزشی در این دیار ایجاد کرد تا او سعیدهای دیگری را به ورزش جهان معرفی کند.
✍️بهروز محمدی مدیر مسوول نشریه منطقه ای استدلال
منتشر شده در شماره ۱۹۷
دوشنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰