توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 17, 2021 زمان انتشار: 5:48 ب.ظ کد خبر: 9989

هنرمند جیرفتی از تصمیم هنرمندانه شهردار خبر داد

منوچهر صبوری هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون که سالها برای فرهنگ و هنر جنوب کرمان زحمت کشیده گفت: واگذاری قطعه هنرمندان در بهشت زهرای جیرفت به نام مهندس معناصری شهردار فرهنگ دوستمان رقم خورد و اینجانب به نمایندگی از هنرمندان امروز صبح قطعه هنرمندان در بهشت زهرای جیرفت را تحویل گرفتم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، منوچهر صبوری ضمن تشکر از این تصمیم به جا و فرهنگی شهردار جیرفت گفت: امیدواریم با روی کار آمدن شهردار و شورای شهر جوان در شهرداری جیرفت، شاهد پیشرفت روزافزون فعالیتهای فرهنگی هنری از سوی هنرمندان در شهر جیرفت باشیم و عرصه برای فعالیت هرچه بیشتر هنرمندان فراهم گردد.

وی گفت: ما همواره در برابر تصمیمات درست و تصمیمات غلط قرار داریم و چقدر خوب است که تصمیمات درست بگیریم. واگذاری قطعه هنرمندان در بهشت زهرا نتیجه یکی از تصمیمات درست است که باید تصمیمش توسط فرد یا افرادی گرفته می شد که برای فرهنگ و هنر این شهر ارزش قائل هستند و ما هنرمندان و مردم این اقدام امیدبخش را هرگز فراموش نمی کنیم.

صبوری افزود: جیرفت از گذشته تاکنون هنرمندان زیادی را در خود پرورانیده و در حال حاضر نیز شاهد فعالیتهای بسیاری در حوزه فرهنگی و هنری هستیم اما متاسفانه کمبود فضای فیزیکی و عدم حمایت مسئولین فرهنگی در جیرفت مشکلاتی را برای هنرمندان و فعالین عرصه فرهنگی به وجود آورده که امیدواریم با توجه به پیگیری های مجدانه افراد هنردوستی چون آقای معناصری و شورای شهر جدید، اقدامات فرهنگی و هنری با سرعت ادامه یابد و بستر مناسب جهت انجام امور فرهنگی وهنری مهیا گردد.

این هنرمند پیشکسوت گفت: بسیاری از مفاهیم فرهنگی و ارزشی همچون دفاع مقدس، مناسبات مذهبی، معضلات اجتماعی و … را می توان با زبان هنر انتقال داد و معاونت فرهنگی شهرداری می تواند با استفاده از ظرفیت هنرمندان در توسعه فرهنگ و هنر این شهر گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه نباید در ابزار هنر دچار روزمرگی شویم، عنوان داشت: باید چشم اندازی برای هنرمندان ترسیم شود تا از ابتدا تا انتهای سال بدانند در چه موضوعاتی نقش آفرینی می کنند.

منوچهر صبوری یادآور شد: گاهی بسیاری از هنرمندان مورد بی مهری واقع می شوند و انگیزه ای برای ادامه کار ندارند این در حالی است که هنرمند به آرامش روح نیازمند است تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارد.

صبوری در پایان از هنرمند فقید تازه در گذشته تاتر ، مرحوم محمدرضا امیرافضلی (حاجی ) یاد کرد و نامش را گرامی داشت و عنوان کرد: مرحوم امیرافضلی اولین هنرمندی است که فردا در قطعه هنرمندان بهشت زهرای جیرفت دفن می شود و امیدوارم مردم و مسئولین فرهنگ دوست در مراسم این عزیز شرکت نمایند.