توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 9, 2021 زمان انتشار: 1:20 ب.ظ کد خبر: 9529

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری جنوب کرمان

برگزیدگان دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری جنوب کرمان معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بیش از ۱۵۰اثر به مرحله نهایی دومین جشنواره ملی داستان کوتاه شهید شهسواری راه یافت که از این تعداد۱۲ برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب ومعرفی شدند.
حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه این جشنواره هرساله در یک رشته برگزار می شود، تصریح کرد: امسال نیز این جشنواره تحت عنوان«داستان کوتاه »برگزار می‌شود که با استقبال بی نظیر مردم مواجهه شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج مکتب ایثار، شهادت و مقاومت دانست و گفت: سعی داریم فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان هنر به نسل جوان انتقال دهیم.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در چند بخش برگزار شد، گفت: گروه سنی بالای ۱۸ سال۱- روزی که بابا توی جیبم بود«منیره هاشمی از خراسان شمالی»۲- دو داستان “فالوده های پاییزی” و “رعنا”«آرزو فلاحی از مرودشت»۳- قندیلهای تاریک«عبدالرضا شریفی نیا از جنوب کرمان» گروه سنی زیر ۱۸ سال دو داستان “گلی در دقیقه نود” و “غصه های بزرگ در قلبهای کوچک جا نمی شوند«دنیا اسکندر زاده از تهران»۲- انگشتر عمو«ضحی الله دادی از تهران»۳- صاحبم شهسوار«زهرا بابا مندنی از اهواز » برگزیده نهایی معرفی شدند.
اسحاقی عنوان کرد: همچنین در بخش ویژه مکتب سردار سلیمانی۱- مردی از قبیله حاج قاسم«مهدی زارع از شیراز»۲- موج«زهرا اسدی از بجنورد»۳- دولتخواه«سهراب براهام از جنوب کرمان» و در بخش ایثار و مقاومت۱- چنارها مرا به خاطر می سپارند«عابدین زارع فارس»۲- لیلی آرام«لیلا روغنگیر قزوینی»۳ – فاصله«سپیده شراهی از تهران» برگزیده شدند.
اسحاقی افزود: این جشنواره به علت شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا همچون دیگر برنامه های هنری بصورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره، آیین اختتامیه بصورت انلاین از طریق فضای مجازی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شهید محمد شهسواری را ملت بزرگ ایران با آن فیلمی می‌شناسند که وی با دست‌های بسته و زمانی که در اسارت نیروهای بعثی بود فریاد مرگ بر صدام ضد اسلام سر داد و در وصفش چه خوب گفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «ما افتخار می‌کنیم که شهسواری از ما بود»