توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 25, 2023 زمان انتشار: 9:03 ق.ظ کد خبر: 14361

مراسم بزرگداشت هنرمندان فقید شهرستان کهنوج برگزار شد

مراسم بزرگداشت هنرمندان فقید شهرستان کهنوج با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، شامگاه (۲ اسفندماه) مراسم بزرگداشت هنرمندان فقید شهرستان کهنوج با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی در این مراسم، گفت: حمید شهریاری، عبدالحمید دانشور و مصطفی آزادی سر آمد ادب و هنر بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اهالی فرهنگ و هنر را موثر ترین افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید با برگزاری مراسم بزرگداشت سعی کنیم همواره یاد و خاطره هنرمندان فقید را زنده نگه داریم.

وی بیان کرد: تکریم و تجلیل از هنرمندان تکریم هویت خودمان است و با این اقدام در واقع سنگ زیربنای فرهنگ خودمان را تقویت می کنیم.

مسلمی مهنی با اشاره به این که نگرش ما در اجرای برنامه ها، عدالت محوری است، ابراز کرد: به همین منظور در رمشک و مارز از دورترین نقاط زهکلوت برنامه اجراهای فرهنگی اجرا کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به تامین زیرساخت های فرهنگی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: شهرستان های جیرفت و کهنوج نیازمند تامین زیر ساخت‌های فرهنگی است و مجتمع فرهنگی قلعه گنج به زودی اتمام می‌رسد.

وی عنوان کرد: در برگزاری جشنواره ها رویکرد ما عدالت محوری بوده و به همین منظور جشنواره گویش های محلی در رودبار، جشنواره قرآن در قلعه گنج و جشنواره هلیل تا جاز در منوجان برگزار شد.

مسلمی مهنی با اشاره به برگزاری قریب ۳۰۰ رویداد فرهنگی از ابتدای سال جاری تاکنون، تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی هنری در کهنوج نیازمند همگرایی و هم افزایی همه نهادها است و این مهم باید تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب خاطرنشان کرد: فرهنگ مانند هوا است و همه ما در حوزه فرهنگ مسئول هستیم.