به مناسبت روز جهانی ماما:
توسط: لوار ما
تاریخ: می 8, 2018 زمان انتشار: 9:07 ق.ظ کد خبر: 1819

ماماهای نمونه جنوب کرمان تجلیل شدند/ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی لوار، دکتر علی سالاری مقدم معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین گرامیداشت روز ماما در جیرفت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ماما اظهار داشت: ماما واژه ای مقدس است که با خدمات خود ادی و محبت را به خانواده ها هدیه می دهد.

وی با بیان اینکه تولد نوزاد اتفاقی طبیعی است که با کمک ماما رقم میخورد، افزود: امروز در تمام نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ماما حضور دارد و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

دکتر سالاری مقدم با اشاره به فعالیت ۳۴۰ ماما تصریح کرد: اجر و مزد یک ماما با ملاک های مادی قابل قیاس نیست کار او توام با عشق و محبت است که میتواند، مشکلات را تحمل کند.

وی با اشاه به جایگاه خانواده در ارائه خدمت ماما بیان داشت: اگر ایثار خانواده این عزیزان نبود کار و تلاش ماما به ثمر نمی نشست و نمی توانست کار خود را با قوت قلب انجام دهد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: خدمات بهداشت و درمانی یک کار گروهی است که همه اعضای تیم سلامت در کنار هم تلاش خود را برای خدمت بهتر به مردم به کار می بندند.

دکتر سید فریدون افضلی معاون توسعه و نیروی انسانی دانشگاه نیز در این آیین اظهار داشت: مامایی شغل ستودنی است که با مادیات نمی توان جبران زحمات و ایثار و گذشت ماما ها شود.

وی افزود: ماما با تحمل مشکلات و زحمات شاهد آغاز زندگی یک انسان است که تمام خستگی را از او بیرون می برد.

دکتر افضلی گفت: ماما نخستین كسی است كه با زنان و خانواده ها در ارتباط بوده و دراین راستا می توانند برای افزایش جمعیت و فرزند آوری نقش بسیار مهمی ایفا كنند.

در پایان این جشن بزرگ، ماماهای نمونه جنوب کرمان تجلیل شدند.