توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 22, 2021 زمان انتشار: 5:49 ب.ظ کد خبر: 9382

قول های بی سرانجام مدیرکل میراث فرهنگی استان در قبال تخصیص اعتبار به موزه جیرفت

مژده مشایخی/ برای چندمین بار قول و قرار مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان درباره تخصیص اعتبار به موزه منطقه ای جیرفت بی نتیجه ماند و باز هم خبری از تخصیص اعتبار به این موزه نشد.
🔸️۲۲ دی ماه سال ۹۹ بود که فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سفر به جیرفت، در برابر گلایه نماینده مردم در مجلس از عدم‌تخصیص اعتبار ۲ و نیم میلیاردی برای ادامه ساخت موزه جیرفت، قول داد این اعتبار به زودی تخصیص یابد اما با گذشت ۶ ماه از آن تاریخ این قول و قرار اجرایی نشد‌ و مدیر کل در سفری دیگر با همراهی استاندار در روز ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، از تخصیص اعتبار بیشتر به موزه خبر داد و گفت: برای ادامه کار ساخت موزه منطقه ای جیرفت اعتبار ۸ و نیم‌میلیاردی تخصیص یافته است و به زودی طی یکی دو هفته آینده تخصیص یافته و کار ساخت و ساز موزه ادامه می یابد. متاسفانه هفته ها گذشت و اینروزها یکماه ماه از قول مدیرکل میراث استان هم گذشته ولی باز هم خبری از اعتبار ۸ و نیم‌میلیاردی نشد.
🔸️حال سوال اینجاست، چرا در تخصیص اعتباری که برای موزه جیرفت در نظر گرفته شده است، توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اینهمه تعلل صورت می گیرد و قول و قرار آنها به ثمر نمی نشیند.؟!. آیا قرار است بی توجه ای و کم کاری اداره کل میراث فرهنگی کرمان در قبال موزه منطقه ای جیرفت، مانند ۱۵ سال گدشته باز هم گریبان این موزه را بگیرد؟!.
🔸️چرا مسئولان‌میراث فرهنگی استان در برابر تخصیص اعتبار موزه جیرفت مکررا کار امروز را به فردا میسپارند، فردایی که انگار قرار نیست هیچگاه فرا برسد.
🔸️از نماینده محترم مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خواستاریم در این خصوص پیگیری کنند تا بیش از این شاهد پایمال شدن حق مردم جیرفت نباشیم.