توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 8, 2023 زمان انتشار: 8:41 ق.ظ کد خبر: 17173

غرفه ی تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در جشنواره ملی نان خوش درخشید

نخستین جشنواره ملی نان با حضور ۲۱ استان به منظور معرفی نان‌های سنتی، محلی و سایر نان‌های سرزمینی، در محل بوستان شورای شهر کرمان برگزار شد که غرفه ی تغذیه سالم و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جشنواره خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، این غرفه به همت معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه ی این جشنواره گفت: با توجه به استقبال بی نظیر شهروندان از غرفه دانشگاه و دریافت آموزش های لازم در زمینه تغذیه سالم و بهداشتی، این غرفه، در جشنواره ملی نان خوش درخشید که تلاش و کوشش همکاران بهداشتی و غذا و دارو دانشگاه جای قدردانی دارد.

دکتر وحیدرضا برهانی نژاد افزود: در این غرفه، آموزش های لازم در مورد تغذیه سالم، الزامات پرچسب گذاری مواد غذایی، سامانه بررسی اصالت کالاها، نشانگر رنگی تغذیه ای، خواص نان کامل، سامانه ۱۹۰ جهت اعلام شکایات و… ارائه شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه با ریاست اتحادیه صنف نانوایان، کارشناسان اداره غله و کارشناسان پژوهشکده نان در خصوص اجرایی نمودن تولید و عرضه نان کامل در استان و رفع موانع و چالش ها نیز از برنامه های کارشناسان بهداشتی و غذا و داروی این دانشگاه بود.

برهانی نژاد همچنین افزود: توزیع پوستر و بروشور در خصوص تغذیه سالم، سامانه ۱۹۰ جهت اعلام شکایت، شستشوی سبزیجات،بهداشت نانوایی ها، آموزش چهره به چهره و پاسخگویی به مراجعه کنندگان از دیگر برنامه های این غرفه بود.

لازم به ذکر است، جشنواره ملی نان کرمان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در پارک شورا شهر کرمان برگزار شد که اختتامیه این جشنواره با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همراه بود.