فرماندار جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 2, 2018 زمان انتشار: 4:27 ب.ظ کد خبر: 2696

عدم وجود فضای آموزشی در خور و شان دانش آموزان جنوب کرمان/ وزارت آموزش و پرورش به جنوب کرمان بیشتر توجه داشته باشد

به گزارش لوار، احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان های جنوب کرمان که با حضور وزیر آموزش پرورش در جیرفت برگزار شد گفت: جنوب کرمان دارای ظرفیت های فراوان می باشد اما هنوز نتوانستیم محرومیت را از این منطقه برداریم و دولت باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش در جذب خیرین مدرسه ساز تلاش فراوانی کرده است ام ما فضای آموزشی در خور و شان دانش آموزان جنوب کرمان نداریم و امید است نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش منشا تحول باشد .

امینی روش با بیان اینکه چالش و کمبود های شهرستان جیرفت در بحث امکانات رفاهی و آموزشی برای دانش آموزان زیاد است تصریح کرد:کمبود فضای آموزشی٬کمبود فضای ورزشی ،مشکلات آزمایشگاهی ،کمبود نیروی خدماتی و … از چالش‌های های آموزش و پرورش جنوب کرمان است.

فرماندار جیرفت گفت: یکی دیگر از چالش ها نیروهای شرکتی است که مشکل این افراد برطرف شود و کم توقع ترین قشر معلمان هستند دولت باید توجه ویژه ای به معلمان داشته باشد.

امینی روش تصریح کرد:دانش آموزان این منطقه به اندازه دیگر دانش آموزان کشور از نظر امکانات آموزشی و رفاهی بهره ای نمی برند وزارت آموزش و پرورش توجه بیشتر به دانش آموزان جنوب کرمان را مد نظر قرار دهد.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان محرومیت ها و نیاز های دانش آموزان جنوب کرمان گفت:شصت مدرسه شبانه روزی با ۹ هزار دانش آموزان در جنوب کرمان با مشکلات زیادی مواجه هستند و تجهیزات آموزشی که بروز نیستند .

وی افزود: امید است امسال آغاز سال تحصیلی خوبی داشته باشیم و با سالهای قبل بسیار متفاوت باشد و تاکنون در بحث ثبت نام مشکلی نداشتیم و این دغدغه همه همکاران است .

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان تصریح کرد:هروقت آموزش و پرورش در راس همه برنامه ها قرار گرفت دغدغه ما کمتر می‌شود و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند با کیفیت کار را پیش ببرد و همه مسئولان باید برای رفع مشکلات همکاری کنند .

همچنین مجید امیر تیموری مدیر آموزش و پرورش جیرفت در این جلسه رفع مشکل مسکن فرهنگیان ،راه اندازی شعبه ای از دانشگاه فرهنگیان واستقلال آموزش و پرورش شهرستان از استان را از وزیر آموزش و پرورش خواستار شد .


یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: معاون نوسازی مدارس ۵۰۰ میلیون تومان برای وسایل سرمایشی و آبسردکن برای مدارس جیرفت و عنبرآباد اختصاص دادند.

وی افزود:با توجه به اینکه یک میلیون جمعیت در جنوب کرمان قرار دارد که یک سوم جمعیت استان را به خود اختصاص داده است با مشکلات زیادی مواجه است و مشکل رفع و رجوع فرهنگیان برای حضور در اداره کل با مشکلات زیادی مواجه است و خیلی از عزیزان ما در این مسیر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند و ما خواستار استقلال آموزش و پرورش جنوب از استان کرمان هستیم.

کمالی پور گفت:مشکل نیروهای قراردادی ،شرکتی،روزمزد را رفع کنید و تیمی را تشکیل دهید تا مشکلات عدیده فرهنگیان ما را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثر مدارس ما فاقد حصار،سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی هستند و این در خور دانش آموزان جنوب کرمان نیست و خواستاریم مشکل اراضی واگذاری فرهنگیان برطرف شود.

یحیی کمالی پور اظهار کرد:هزارو ۴۲۰ روستا در جیرفت و عنبرآباد داریم و بچه هایی که بدون سرپناه و بدون سیستم آموزشی مجهز به تحصیل مشغولند و آموزش عشایری ایم منطقه به مرز تعطیلی رسده است است خواستاریم در اولین فرصت این مشکلات برطرف شود.