پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: می 28, 2023 زمان انتشار: 8:14 ب.ظ کد خبر: 15358

شناسایی و دستگیری عاملان راه‌اندازی صفحه کراش در عنبرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد از شناسایی و برخورد قاطع با گردانندگان صفحه ای در پیام رسان روبیکا با عنوان عنبر چرا شد در عملیات پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

به گزارش لوار ما، سرهنگ رضا فیروزبخت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی طی رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی یک صفحه نامناسب در پیام رسان روبیکا شدند که این صفحه اقدام به انتشار محتوای منافی عفت عمومی با مضمون کراش می کرد.
‏ وی افزود :کراش یا دوست یابی مجازی اصطلاحی است که اخیراً در فضای مجازی مطرح شده به گونه‌ای که صفحات و کانال‌های کراش یابی با هدف پیشنهاد دوستی غیر مستقیم و انتشار محتوای ناسالم و فعالیت‌های هنجارشکنان بسیاری از کاربران را درگیر آسیب های اخلاقی فضای مجازی به خصوص مزاحمت های اینترنتی می کنند.
فرمانده انتظامی عنبرآباد تصریح کرد کارشناسان سایبری این فرماندهی به اقدامات اطلاعاتی خود در مدت زمان کوتاه موفق به شناسایی متهمان و عاملان ایجاد این صفحه شدند که در رابطه دو متهم با هماهنگی قضایی به مقر پلیس احضار و پس از اعتراف به اقدامات مجرمانه و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند .
سرهنگ فیروزبخت با اشاره به اینکه برخی افراد با هدف جذب مخاطب و کسب شهرت اقدام به انتشار محتوای غیر اخلاقی می‌کنند خاطرنشان کرد افرادی که با تصور پنهان ماندن هویت خود اقدام به ارتکاب جرائم اینترنتی می‌کنند عملیات های بی وقفه رصد و پایش فضای مجازی توسط پلیس فتا شناسایی خواهند شد.