علیرضا دهرویه شاعر و منتقد ادبیات:
توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 17, 2023 زمان انتشار: 1:25 ب.ظ کد خبر: 14744

شعرهای منتخب جشنواره ها نمونه و الگوی شاعران جوان می شوند

علیرضا دهرویه شاعر و منتقد ادبیات گفت: جشنواره شعر رضوی، جشنواره اثرگذاری است و شعرهای منتخب جشنواره ها نمونه و الگوی شاعران جوان می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، دهرویه ادامه داد: تاثیر گذاری اشعار منتخب و برگزیده جشنواره بر شاعران جوان می تواند باعث ایجاد تقویت موج شاعران آینی شود، به همین دلیل انتخاب و انتشار شعرهای برگزیده جشواره هر سال باید با دقت و وسواس بیشتری همراه باشد .

وی تصریح کرد : آن چه در مجموع اشعار چاپ شده در حوزه ی شعر آیینی و به صورت ویژه شعر رضوی می‌بینم، پرداختن به حس و حال و نمادهای تکراری مثل کبوتر و پنجره فولاد و غربت و آهو و غیره است.
دهروییه افزود : ایراد ماجرا؛ ماندن در محدوده ی این نمادهاست، نه استفاده از آنها، بهرحال درباره ی هر چه قراراست شعری گفته شود از نمادهای مرتبط ناگزیر باید استفاده نمود، اما در همان حدود نباید ماند.
دهرویه ادامه داد: تبیین این مساله، که سرودن شعر آیینی بسا دشوارتر از شعرهای دیگر و نیازمند انرژی بیشتری است؛ وظیفه مهمی است که البته نتیجه ی در خوری خواهد داشت.
این شاعر ومنتقد تصریح کرد: آگاه نمودن شاعرانی که گهگاهی به شعر آیینی روی می آورند از این مساله و توجه دادن ایشان به تقویت شعرهای معرفتی با قدرت شاعرانگی بالا، شعر آیینی را در مسیر درستی قرار می دهد.