با حضور مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور:
توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 14, 2023 زمان انتشار: 7:22 ب.ظ کد خبر: 16070

سومین مرکز درمان اجتماع محور کشور در کرمان افتتاح شد

در آستانه آغاز هفته بهزیستی سومین مرکز اجتماع درمان مدار (تی سی) بانوان کشوردر کرمان افتتاح وآغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در آستانه آغاز هفته بهزیستی وبا حضور مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور ، مدیرکل امور بانوان استانداری ، مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولین و خیرین محلی سومین مرکز اجتماع درمان مدار (تی سی) بانوان کشوردر کرمان افتتاح وآغاز به کار کرد.

 

علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور زینب اختری مدیر کل دفتر امورزنان وخانواده وزارت کشور ، سعید شعرباف شهردار کرمان ، مریم‌السادات طباطبایی مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان ، مرجان سلطانی مدیر بهزیستی شهرستان کرمان وجمعی از مسئولین وکارشناسان تخصصی بهزیستی همراه بود در سخنان کوتاهی با اشاره به اهمیت بازتوانی ونجات بانوانی که در گرداب مهلک اعتیاد گرفتار شده اند در سخنانی عنوان داشت : بازگرداندن افراد گرفتار در دام این بلای خانمانسوز به دامان خانواده وجامعه بدون تردید از ارزشمندترین خدمات به جامعه است که مستلزم طی کردن مسیری درست واثر بخش می باشد تا با پایداری وتداوم زمینه ساز بازگشت موفق فرد به آغوش خانواده وجامعه باشد.


وی افزود : مزکز TC از کاملترین وموثر ترین متدهای روز وعلمی دنیابهره مند است که بر پایه تجارب به دست آمده از سالها فعالیت این گونه مراکز، در شهر کرمان وسایر نقاط کشور مراکز TC نتایج قابل قبولی را در به نتیجه رساندن چرخه درمان اعتیاد به همراه داشته اند که این مهم عزم مسئولین را در راه اندازی این مرکز برای خدمت دهی به بانوان را جدی تر نمود وبه حمدالله هم اکنون شاهد آغاز به کار سومین مرکز در سطح کشوراز این نوع در شهر کرمان هستیم .
وحیدزاده اظهار داشت : بحث اعتیاد در استان جدی است اما نحوه مواجهه با پدیده اعتیاد در دهه های گذشته رویکرد تخصصی نبوده که این نگاه تغییر پیدا کرده و به سمت علمی و تخصصی رفته است
وی با تقدیر از شهردار کرمان به واسطه همراهی های شهرداری با بهزیستی اظهار داشت : ما باید درک کنیم که جامعه بشدت به خدمات ما نیاز دارد و باید با تعامل و هم افزایی بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم.
در ادامه این مراسم زینب اختری مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشوردر سخنان کوتاهی با تقدیر از زحمات وتلاشهای انجام شده در تجهیز وراه اندازی این مرکز ، حفظ وارتقاء کرامت والای انسانی به ویژه جایگاه ارزشمند بانوان در جامعه وبه طور اخص در خانواده را از ارزشمند ترین وبهترین خدمات به جامعه دانست و گفت : بازگرداندن بانوانی که اغلب ناخواسته در دامان این بلای خانمانسوز گرفتار شده اند به دامان خانواده ؛ مسیری مطمئن در کسب رضایت پروردگار می باشد.


مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه امروز درگیر آسیب های اجتماعی هستیم گفت: بانوان به عنوان عمود خانواده اگر حالشان خوب باشد، سایر اعضای خانواده نیز حال خوبی خواهند داشت.
زینب اختری افزود: در مسائل و مشکلات باید دست به دست یکدیگر بدهیم و افراد کنشگری که در این حوزه داوطلب فعالیت هستند را راهبری و حمایت کنیم.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان تاکید کرد: ابعاد مختلف توانمندسازی افراد هم باید در نظر گرفته شود و نباید افراد معتاد پس از دوره کوتاهی رها شوند،بلکه باید حمایت ها باید ادامه دار باشد.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور تاکید کرد: سلامت روان افراد دارای اعتیاد باید با مشاوره بهبود پیدا کند و درمان با مشارکت اعضای خانواده پیگری شود تا فرد به اجتماع برگردد.
وی ادامه داد: توانمندسازی زنان پس از اعتیاد بسیار مهم است و بر مهارت های فردی و اجتماعی این افراد تاکید داریم تا پس از انتخاب شغل به خود و خانواده کمک کنند.
در ادامه این مراسم غنی پور مسئول این مرکز ضمن عرض خیر مقدم به حضار از همراهی وهمکاری موثر مسئولین ومجموعه های همراه از جمله بهزیستی ، استانداری وشهرداری کرمان در راه اندازی سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد تقدیر نمود ه و به تشریح اقدامات انجام شده و روند ارائه خدمت در مرکز پرداخت .
شایان ذکر است اعتبار راه اندازی سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان کشور در کرمان(t.c) افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان و در ۲۰۰ متر مربع مساحت با اشتغال هفت نفر اعلام شده است.