توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 26, 2023 زمان انتشار: 10:03 ب.ظ کد خبر: 17015

سومین محفل شعر و خاطره حماسه سرخ در کرمان برگزار شد+تصاویر

به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس و با حضور جمعی از شاعران کرمانی و مسوولین فرهنگی استان، سومین محفل ادبی شعر و خاطره تحت عنوان حماسه سرخ در موزه صنعتی با همت مدیریت موزه، انجمن شعر دفاع مقدس، حوزه هنری کرمان و انجمن ادبی دل عالم کرمان برگزار شد.

به گزارش لوار، در ابتدای جلسه دبیر انجمن شعر دفاع مقدس کرمان ضمن قدردانی از حضور خانواده های محترم شاعران، هنرمندان ومسئولین،بیان کرد: هفته دفاع مقدس، تابلویی است به وسعت اندیشه، عرفان و هنر، که هر کسی از منظری و بنا بر ظرفیت وجودی خویش میتواند از آن بهره مند شود.


آرش کیانی افزود: ما نیز با پیمانه ایی خُرد و از روزنه ای کوچک، بر ساحل بیکران این اقیانوس ناپیدا عمق گام نهاده ایم تا شاید ساقی کوثر باده پیمای عشق بر ما نظری افکنده و قطره ای از خم سرخ شهادت بر دهان خشکیده ما بچکاند و روح پژمرده ما را حیاتی دوباره بخشد، که یاس از جنود ابلیس است.
وی ادامه داد: ما مدیون ایثارگری و رشادت های رزمندگان، ایثارگران و شهدای عزیزمان هستیم و تا زنده ایم قدردان این موهبت های الهی شان هستیم.


در این محفل ادبی سیدمهدی میرتاج‌الدینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بخش مهم و عمده‌ای از ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده شاعران و اهالی قلم است
میرتاج‌الدینی افزود: ما اگر اهل بهشت نباشیم افتخارمان این است در دوره‌ای زندگی کردیم که با بهشتیانی چون شهدا زندگی کردیم و پس از آنان رسالت زینبی برعهده ماست.

همچنین سرهنگ یوسف کریمی از یادگاران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت:فضای جبهه در طول جنگ تحمیلی هشت ساله، قطعه‌ای از بهشت بود که مجاهدان این عرصه آن را ساخته بودند.


در حاشیه این مراسم سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم گفت: خرسندی ما این است در سومین دوره شب شعر و خاطره حماسه سرخ توانستیم در محفل ادبی حضور داشته باشیم و بخشی از کار را بر عهده بگیریم.


همچنین محمدعلی عرب نژاد رییس کانون شاعران آیینی استان کرمان با اشاره به وظیفه اجتماعی و فرهنگی شاعران و اهل قلم گفت:
وظیفه اصلی کسانی که قلم در دست دارند در عصر کنونی این است که باید برای بیداری جامعه و سوق دادن مردم به سمت تفکر و اندیشه و آگاهی بخش آنان نسبت به مسائل روز تلاش کنند
عرب‌ نژاد افزود: شهدا از جان خود گذشتند و کسی که می‌خواهد از شهید و رشادت‌های ایثارگران حرفی بزند باید کاملا با شهامت و شجاعت وارد میدان شود و در مسیر روشنگری حتی از جان خود در این عرصه مایه بگذارد.
در این محفل ادبی شاعرانی همچون مهدی منتظری، معین حجت، عبدالرحیم عبدالکریمی، اکرم توکلی، راضیه کارگر، معصومه سعید و صدیقه سلیمانی به شعرخوانی پرداختند.
در این‌محفل ادبی سیدجلال منصوری فرمانده اسبق مهندسی رزمی لشکر ثارالله و سرهنگ یوسف کریمی فرمانده اسبق ش.م.ه لشکر و دکتر علی ملک‌لوزاده دکترای فیزیک اتمی نخبه و دانشمند برجسته کشور، میثم ثمررخی مدیر موزه صنعتی و مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری حضور داشتند.
در پایان این مراسم آرش کیانی دبیر انجمن دفاع مقدس کرمان ضمن تشکر از حضور شاعران و شرکت کنندگان، لوح تقدیر به همراه هدایایی به رسم یادبود به سه نفر از فرماندهان دوران جنگ، شاعران و راویان جبهه و جنگ اهدا کرد.

تصاویر: محمدرضا براهام