توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 14, 2023 زمان انتشار: 1:05 ق.ظ کد خبر: 15603

رونمایی از سه مجموعه شعر و دلنوشته سعیده اسماعیلی در کتابخانه ملی کرمان/ تصاویر

به همت انجمن ادبی دل عالم و با حضور هنرمندان و شاعران استان کرمان، آیین رونمایی از سه مجموعه شعر و دلنوشته سعیده اسماعیلی، عصر امروز ۲۳خردادماه ۱۴۰۲ در سالن استاد باستانی پاریزی کتابخانه ملی شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوارما، در این آیین شاعرانی چون استاد احمد اسدالهی، دکتر فاطمه لشکری، استاد مختار سلاجقه، دکتر کاووس سلاجقه، عباس مولایی، دکتر باقر امیرحیدری، سیدعلی منصوریان، ناصر فرحبخش، احمد قنبری، معین حجت، معصومه سعید، منصور بختیاری، مهناز سعید، دکتر مهدی منتظری، سمیه نوروزی، محمدرضا براهام، جناب نیکبخت و عیسی معینی به شعرخوانی پرداختند.
اجرای گروه همخوانی فرهنگ به همراه موسیقی از دیگر برنامه های این آیین بود.
همچنین مجری این برنامه بر عهده محمدعلی عرب نژاد از شاعران و مسئول کانون شعر آیینی استان بود.

در این آیین دکتر فاطمه لشکری گفت: جایگاه شعر در ادبیات فارسی بعنوان یک نوع ادبی که پایه و اساس آن احساس وعاطفه است بسیار پر اهمیت است.
وی افزود: خصوصا اگر زن در این عرصه بعنوان یک هنرمند جلوه گر شود در آن صورت این اهمیت وظرافت به اوج خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: سالها قبل وقتی نوجوان بودم در جلسات هفتگی شعر کرمان تعداد زنان از یک یا دو نفر فراتر نمی رفت و من از این‌مساله شدیدا ناراحت بودم و همیشه از این بابت نگران بودم که مبادا جایگاه زنان در ادبیات ما خالی باشد.
اما امروز واقعا خوشحالم که در این‌جمع تعداد زیادی از بانوان شاعر حضور دارند و ما در این‌مراسم از کتاب یک بانوی شاعر کرمانی رونمایی می کنیم.
دکتر لشکری گفت: خانم اسماعیلی عزیز حق زیادی بر گردن انجمن های شعر کرمان دارند، ایشان علاوه بر فعالیت در عرصه شعر در فضای مجازی نقش بسیار زیادی در اطلاع رسانی جلسات ادبی به شاعران استان داشتند.

مسوول کانون شاعران آیینی استان کرمان نیز در در این محفل ادبی گفت:
تلاش خانم اسماعیلی در طول سال‌های متمادی در ارتباط با سرایش شعر قابل تحسین است و آینده خوبی را در انتظار این بانوی پرتلاش در عرصه شعر می‌بینم.
وی همچنین گفت: بنا داریم شاعران کرمانی به ویژه آن سری از شاعرانی که در حوزه ادبیات آیینی فعالیت دارند در سطح استانی و کشوری از طریق رسانه‌ها مطرح و معرفی شوند.
محمدعلی عرب نژاد گفت: بنا به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی شاعران از طریق کانون به سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنین به صدا و سیمای کرمان معرفی می‌شوند تا در برنامه‌های متعدد اجرای برنامه داشته باشند.