توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 3, 2023 زمان انتشار: 9:43 ق.ظ کد خبر: 15449

رمان مشتاق سیم آخر رونمایی شد

رمان مشتاق سیم آخر اثر حسن فاضل، رمانی است بر زندگی عارف و موسیقی دادن مشهور قرن دوازدهم هجری شمسی میرزا محمد تربتی ملقب به مشتاق علیشاه که عصر دیروز 12خردادماه 1402 در مجموعه عمارت ما شهر کرمان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، این آیین با حضور جمع کثیری از فرهیختگان، هنرمندان و شهروندان استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم، سیدمحمدعلی گلاب زاده مدیر مرکز کرمان شناسی و خانم دکتر کهن به شرحی از تاریخ کرمان پرداختند.

همچنین حامد حسینی پناه کرمانی در نشست رونمایی از رمان مشتاق سیم آخر نوشته حسن فاضل گفت: در همیشه تاریخ شهر کرمان مامن و پناهگاه بوده و ادیان و عقاید مختلف از شیعه و سنی، یهودیت و آیین زرتشت و حتی شیخیه در این شهر در کمال آرامش و به شکل مسالمت آمیز در کنار یکدیگر بوده و هستند.
متاسفانه تنها زمانی این روند دچار چالش شده که مشتی جاهل، نادان و یا مغرض با تکیه بر قدرت حاکمان یا به پشتیبانی شریعت دست به اعمالی شبیه آنچه بر مشتاق علیشاه رفته زده اند.
حسینی پناه در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: داستان نوشتن دشوار است و رمان نوشتن از داستان نوشتن هم دشوارتر و رمان تاریخی نوشتن بسیار بسیار دشوار و دست گذاشتن بر موضوعی تاریخی مانند تقابل شریعت و طریقت کار بسیار دشواری است که اقای فاضل به خوبی ازعهده ان برآمده است.
حامد حسینی پناه کرمانی افزود: در رمان مشتاق سیم آخر، حسن فاضل از شخصیت پردازی غیر مستقیم بهره گرفته، به شکلی که با قرار دادن شخصیت ها در موقعیت‌های مختلف از آنها بازخورد و واکنش گرفته است.

حسن فاضل نویسنده کتاب نیز به شرحی از طریقه نوشتن این رمان پرداخت و از حضور پرشور مردم در این مراسم قدردانی کرد.

پایان بخش این مراسم با شعرخوانی حسین سبزه صادقی مدیر انتشارات فرهنگ عامه همراه بود.
لازم به ذکر است که کتاب مشتاق سیم آخر اثر حسن فاضل توسط نشر نظام الملک چاپ و منتشر شده است.