توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 26, 2023 زمان انتشار: 7:20 ق.ظ کد خبر: 14396

رمان زمان بی گذر به کتابفروشی ها آمد

آیا در برابر فرزندتان اقتدارتان را جایی جا گذاشته یا آن را گم کرده اید و بی اختیار ولی مسئول مانده اید؟ رمان " زمان بی گذر" داستانی است از ناهید پیلوار که در ان سقوط یک به یک ستاره های اقتدار پدر و مادر به روایت کشیده شده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، رمان “زمان بی گذر” به تازگی توسط انتشارات ناظرزاده کرمانی به بازار آمده است.
ناهید پیلوار نویسنده ، محقق و روزنامه نگار ؛ دانش اموخته رشته روزنامه نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی است که از سال ۱۳۷۲ فعالیت روزنامه نگاری اش را اغاز کرد و با نشریات مانند هفته نامه سینما ، زن ، خرداد ، ایران دیلی و خبرگزاری جمهوری اسلامی همکاری داشت او در سال ۱۳۸۲ اولین روزنامه استان البرز به نام “صبح کرج ” را تاسیس کرد.
در سال ۱۳۸۴ برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و دکترای خود را در رشته رسانه از دانشگاه “رون آلپ ” دریافت نمود . او علاوه بر فعالیت های روزنامه نگاری، در سال ۱۳۹۶ اولین کتاب خود به زبان فرانسه را به نام « قدرت و مطبوعات در ایران » در پاریس منتشر کرد و در سال۱۳۹۹ نیز نخستین رمان بلند خود به نام « دمپایی های سفید » را در لندن به چاپ رساند.
رمان” زمان بی گذر” دومین رمان بلند اوست که در آن داستان زندگی خانواده ای تک فرزندی را بیان میکند که پدر و مادر با توجه به اختلافات فاحشی که با هم در حوزه تعلیم و تربیت او دارند نمیتوانند در خصوص تعیین کادر های تربیتی فرزندشان به توافق برسند.
کودک از این اختلاف بین دوقطب قدرت که پدر و مادر تعریف میشوند؛ استفاده میکند و از شکاف میان ان دو، کج و معوج رشد میکند و بالا میاید.
در این رمان هر مرزی را که پدر میگذارد، مادر با خشم ان را بر می دارد و هر مرزی را که مادر می گذارد ، پدر به ان میتازد و ان را میشکند . در این وادی است که کودک از مرزهای شکسته به سرعت عبور میکند و از حیطه قدرت پدر و مادرش دور و دورتر می شود به گونه ای که زمانی هم که ظاهرا کنار یکدیگر هستند دیگر صدای همدیگر را هم نمیشنوند .

در رمان” زمان بی گذر” کودک کلمه ” نه ” را نمیشناسد ، اگر هم ان را میشنود انقدر به آن میکوبد تا تغییرش دهد و آن را به “بله” تبدیل کند.
فضای این رمان در کشور فرانسه میگذرد وگذری هم به سیستم اموزشی و تربیتی این کشور دارد .