رئیس سازمان ثبت اسناد تاکید کرد؛
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 1, 2023 زمان انتشار: 8:28 ق.ظ کد خبر: 17447

رفع فوری تداخل اراضی در دستور کار قرار گیرد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای اداری شهرستان عنبرآباد با اشاره به نقش کلیدی رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات در زمینه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، تسریع در امر رفع تداخل اراضی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، عصر دیروز معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت به منظور بررسی مسائل و مشکلات قضایی، اداری و نیز اتخاذ تصمیم در خصوص تحقق حداکثری حدنگاری شهرستان عنبرآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

حسن بابایی با اشاره به مزایای اسناد رسمی مالکیت خاطرنشان کرد: اخذ سند به کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی و توسعه کشاورزی کمک می‌کند.

وی افزود: مقدمه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات است و متولیان این امر باید با عزم جزم و اقدام جهادی در این زمینه گام بردارند.

معاون قوه قضائیه با اشاره به غیرفعال بودن معدن کرور شهرستان عنبرآباد بیان داشت: معادن جزو انفال و سرمایه ملی محسوب می‌شود و در صورتی که ظرف سه ماه آینده، این معدن غیر فعال باقی بماند موضوع به بازرس ویژه قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد نیز با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد اهالی این شهرستان در بخش کشاورزی اشتغال دارند، از اقدامات سازمان ثبت اسناد در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی تقدیر و اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی نقش قابل توجهی در توسعه پایدار و ارتقاء امنیت غذایی ایفا می‌نماید.