توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 2, 2021 زمان انتشار: 10:05 ب.ظ کد خبر: 9464

راه اندازی ۲ هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در جیرفت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه اندازی 2هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه در جیرفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حسین اسحاقی در نشست سه جانبه اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، اظهارداشت: ۲ هنرستان دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا در جنوب کرمان به عنوان پایلوت انتخاب شده که از هم اکنون نیز هنرجو می پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون در هفت شهرستان جنوبی هنرستان رشته های هنری وجود نداشت تصریح کرد: جهت ایجاد مامنی برای بسط آموزش هنری در جنوب کرمان و در راستای توسعه عدالت آموزشی و توسعه متوازن رشته های هنری این مهم محقق شد.
اسحاقی هدف از راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا را، شناسایی، حمایت و رشد استعدادهای هنری علاقمند در شهرستان های جنوب کرمان، بهره گیری از ظرفیت های بومی موجود و ایجاد کارآفرینی در منطقه دانست و افزود: با توجه به توافقات صورت گرفته فی ما بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و با مشارکت و تعامل بین دستگاهی دو هنرستان هنرهای زیبا دخترانه و پسرانه در جنوب کرمان راه اندازی شد.
اسحاقی با بیان اینکه راه اندازی همزمان دو هنرستان در یک شهرستان تاکنون در کشور اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: این نشان از توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به جنوب کرمان می باشد.
وی بیان کرد: راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا بر اساس تحقق بند ۱۰ ماده ۳ توافق نامه فی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.
اسحاقی با توجه به آغاز ثبت نام این هنرستان ها، بیان کرد: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در رشته های سینما، موسیقی، نمایش و نقاشی اقدام نمایند.