توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 7, 2021 زمان انتشار: 8:43 ب.ظ کد خبر: 9479

در جلسه شواری فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت چه گذشت؟

در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بر لزوم برگزاری هر چه باشکوه‌تر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس، بازگشایی دانشگاه و اربعين تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، دکتر “اسماعیل اسلامی” رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بعد از ظهر امروز شانزدهم شهریورماه در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه هفته دفاع مقدس را یادآوری الگوهای رفتاری دانست که در جامعه باید به روز رسانی بشوند و گفت:این هفته فرصتی برای معرفی ابعاد مختلف دفاع مقدس به نسل جدید و دانشگاهیان است زیرا امروزه بیش از گذشته لزوم برگزاری برنامه های فرهنگی و حماسی احساس می شود.
وی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی جهت اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت بسیج دانشجویی خبرداد و اظهار کرد :دانشگاه و بسیج دانشجویی باید بانگاه فرهنگی جایگاه اصلی دفاع مقدس را تبیین کنند.
وی هچنین از راه اندازی میز خدمت برای استقبال و راهنمایی دانشجویان جدید الورود خبرداد و همکاری بسیج دانشجویی را نیز در این راستا خواستار شد.
اسلامی واکسیناسیون جامعه دانشگاهی ودانشجویان را نیز یکی از اقداماتی عنوان کرد که در دستور کار است و افزود :زیرساخت لازم برای واکسینه کردن دانشجویان در آستانه سال تحصیلی جدید فراهم شده است.
وی همچنین راهپیمایی نمادین دانشجویی را به مناسبت اربعین حسيني از دیگر برنامه های برشمرد که با همکاری بسیج دانشجویی در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه دکتر “محسن اسماعيلي نیا” معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از استمرار کمک های مومنانه و طرح مواسات خبرداد و گفت :کمک های مومنانه نیز در راستای توصیه های رهبر معظم انقلاب انجام می شود و توزیع شیرخشک در جازموریان نیز در دستور کار است.
وی برگزاری برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس، اربعین حسینی و بازگشایی دانشگاه‌های را یک ضرورت فرهنگی عنوان کرد و افزود:جامعه دانشگاهی همواره در همه زمینه ها پیشگام بودند و موثر عمل کردند.
“موسی سلیمانی” مسوول بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نیز با بیان بخشی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در دوران کرونا گفت:باید با استفاده از تکنولوژی روز کارهای فرهنگی را بر اساس نیاز دانشگاهیان انجام بدهیم.
وی توجه ویژه به متناسب سازی حضور همه جانبه دانشجویان در دانشگاه را مورد تاکید قرار داد وافزود:باید یک چارچوب علمی و هدفمند برای کاهش تبعات آسیب های متاثر از کرونا و آموزش غیرحضوری تعریف شود.
“علی محمد محمدی” مسوول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد نیز از راه اندازی موکب دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی خبرداد و گفت:موکب دانشجویی باید با برنامه های فرهنگی و بهداشتی به همراه باشد و بسیج دانشجویی نیز در دیگر مناسبت ها مشارکت جدی خواهد داشت.
محمدی از همکاری لازم با دانشگاه جهت برگزاری برنامه های فرهنگی خبرداد.

در ادامه “سمیه امیری” مسوول واحد خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با اشاره به مناسبت های ملی و مذهبی پيش رو گفت:یکی از برکات بزرگداشت مراسم اربعین حسینی برای قشر دانشجویی ترویج مفاهیم دینی ، زمینه سازی خودسازی و رشد فضایل اخلاقی، می باشد .
وی با تاکید بر بهره‌برداری هر چه تمامتر از درس های قیام عاشورا و در امتداد آن پیام های اربعین حسینی افزود :دانشجویان خانم در سنگر علم و دانش می توانند با الگوگیری از تربیت یافته مکتب علوی حضرت زینب (س) ، با رعایت شئونات اسلامی در عرصه های متفاوت مورد نیاز جامعه قدم های موثر بردارند.

امیری همچنین از آمادگی واحد خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی وبرنامه استقبال از دانشجویان جدید الورود خبر داد.