توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 21, 2023 زمان انتشار: 7:46 ق.ظ کد خبر: 17646

درخشش فوتسالیست های ناشنوای کرمانی در جهان

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران،که 3 نفر از اعضای آنرا ورزشکاران کرمانی تشکیل می دهند ، قهرمان سال ۲۰۲۳ رقابت‌های جهانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما،  فوتسالیست‌های ناشنوای کشورمان در فینال پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سائوپائولو برزیل به مصاف تیم پرقدرت سوئد رفتند و پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی، در ضربات پنالتی ۳ بر صفر به برتری رسیدند و بر سکوی قهرمانی ایستادند.
این تیم که در آن علیرضا مختارآبادی و طارق رئیسی به عنوان ورزشکار و مهدی صانعی به عنوان مربی از ورزشکاران دارای معلولیت شنوایی استان کرمان حضور دارند توانست با اقتدار کامل بر سکوی قهرمانی فوتسال ناشنوایان جهان تکیه بزنند
شایان ذکر است علیرضا مختارآبادی هم در وقت قانونی فینال و هم در پنالتی برای تیم ملی کشورمان گل‌زنی کرد و اسماعیل دژه، علی اکبر احمدوند دیگر گل‌ها را در ضربات پنالتی به ثمر رساندند و هر سه پنالتی تیم سوئد توسط مهدی کرمعلی مهار شد.
در دیدار رده بندی نیز تیم ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ تیم تایلند را شکست داد و سوم شد.
علیرضا مختارآبادی ملی پوش کرمانی، بهترین بازیکن این دوره از مسابقات معرفی شد که می توان گفت، تاثیرگذارترین بازیکن در قهرمانی بود و توانست ۳ گل در دیدار یک هشتم نهایی و ۲گل در مرحله نهایی رقابت ها به ثمر برساند.
گفتنی است مراسم استقبال از این عزیزان سه شنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۸ در فرودگاه کرمان برگزار خواهد شد.