با حضور خانواده‌ی معزز سردار شهید پورجعفری:
توسط: لوار ما
تاریخ: ژانویه 4, 2023 زمان انتشار: 11:45 ق.ظ کد خبر: 13854

دبستان ۶ کلاسه‌ی سردار شهید حسین پورجعفری در گلباف به بهره‌برداری رسید

صبح روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ با حضور خانواده‌ی معزز سردار شهید حسین پورجعفری، مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان کرمان و دکتر محمدمهدی زاهدی نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، عده‌ای از مسئولان استان کرمان و شهر گلباف، مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان، دبستان ۶ کلاسه‌ی سردار شهید حسین پورجعفری در شهر گلباف واقع در استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، این مدرسه با زیربنای آموزشی ۵۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مهندس رضا هدایتی در این مراسم ضمن گرامی داشتن یاد و نام شهدا، اظهار داشت: این مدرسه هم‌زمان با خاک‌سپاری پیکر پاک شهیدان سلیمانی و پورجعفری در کرمان، به دست آقای دکتر زاهدی و تعدادی از مسئولان کلنگ‌زنی شد و امروز در سومین سالگرد شهیدان مقاومت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر محمدمهدی زاهدی، افزود: همین‌طور از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی دو مدرسه‌ی چهل کلاسه در شهر کرمان به نام این دو شهید بزرگوار در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان تصریح کرد: اعتبارات محرومیت‌زدایی تنها در ۱۶ استان کشور پادار است و استان کرمان نیز از جمله استان‌هایی است که از این اعتبار بهره می‌برند.

مهندس هدایتی افزود: تلاش ما بر این است که پروژه‌ی سردار سلیمانی را در بلوار هوانیروز شهر کرمان تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما در مجموعه‌ی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان بر این است که در دهه‌ی مبارک فجر بیش از ۴۰۰ کلاس درس را در استان به بهره‌برداری برسانیم.

عضو شورای فنی استان کرمان ادامه داد: جا دارد که از زحمات آقای دکتر رضایی مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان کرمان تشکر کنیم که همواره همراه و همیار ما بوده‌اند و تلاش‌های ایشان در بحث پادار شدن اعتبارات به‌خصوص اعتبارات سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهور ستودنی است.

مهندس هدایتی ضمن تشکر از زحمات مسئولین گلباف و کارکنان نوسازی مدارس استان کرمان، افزود: خدا را شاکریم که امروز این پروژه به بهره‌برداری رسید و ما هر هفته در استان شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مشابه هستیم و امیدواریم ان‌شاالله به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با زحمات دولت‌مردان، نهضت مدرسه‌سازی و تکمیل مدارس نیمه‌تمام که در کشور آغاز شده است، ادامه پیدا کند.

وی اظهار کرد: سعی شد تا حد ممکن نمای این ساختمان بر اساس معماری ایرانی-اسلامی و درخور نام این شهید بزرگوار طراحی و اجرا شود.

مهندس هدایتی افزود: ان‌شاالله این مدرسه‌ی زیبا به نحو احسن مورد بهره‌برداری دانش‌آموزان قرار گیرد و شهید سلیمانی‌ها و پورجعفری‌های دیگری از همین مدارس بلند شوند و در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنند.

وی ضمن تکریم خانواده‌ی معزز شهید سردار پورجعفری، گفت: باعث افتخار و سعادت بنده است که امروز خانواده‌ی معظم شهید سردار پورجعفری هم در این مراسم حضور دارند.