چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 6, 2023 زمان انتشار: 11:22 ق.ظ کد خبر: 14690

جشن میلاد کریم اهل بیت به همراه افطاری و اکرام ایتام کرمانی

جمعی از شاعران، هنرمندان و خیرین کرمانی در موزه ساعت کرمان تعداد چهل نفر از ایتام کرمانی را به میهمانی افطاری و جشن دعوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این مراسم که به میمنت میلاد کریم اهلبیت علیهم‌السلام برگزار شد، سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم ضمن تشکر از تمامی بانیان این امر خیر گفت: خوشبختانه این سنت حسنه همه ساله توسط جمعی از شاعران و خیرین کرمانی برگزار می‌شود و مایه مباهات اهالی قلم کرمان است.
همچنین دکتر حسین سبزه صادقی مدیر مسوول نشر فرهنگ عامه ضمن حضور در این جلسه گفت:خوشحالم که اینجا هستم، چراکه حضور در چنین جمع‌هایی و در کنار عزیزانی که نگاه رافت و مهربانی به جامعه دارند مسرت بخش است و خوب است چنین جلساتی تداوم داشته باشد و این از عهده‌ی اهالی قلم که احساس ناب مردم‌داری دارند برمی‌آید.
رئیس کانون شاعران آیینی استان کرمان هم ضمن گفتگوی صمیمی با ایتام خطاب به دست‌اندرکاران این جلسه گفت: دست تمام عزیزانی که این جلسه‌ی بسیار خوب را ترتیب دادند می‌بوسم؛ چرا که چنین دستانی را حقیقتا دست خدا می‌دانم.
محمدعلی عرب نژاد افزود: از منظر دین، فلسفه روزه و روزه‌داری تشنگی و گرسنگی نیست بلکه تمرین مهربانی و اخلاق و رسیدگی به امور نیازمندان است.
در این جلسه پس از ضیافت افطار از سوی شاعران و خیرین به تمامی ایتام کتاب اهدا شد و همچنین دف‌نوازی و تنبورنوازی و خوانندگی توسط استاد یاسر پهلوان و خانم فاطمه محمدی انجام شد.