در راستای سفر وزیر ورزش و جوانان به جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 10, 2018 زمان انتشار: 7:39 ق.ظ کد خبر: 2552

تیغه تیز سیاست های ناعادلانه بر گردن ورزش منطقه میانچیل

با عرض سلام و خیرمقدم خدمت وزیر محترم ورزش و جوانان کشور، گام نهادن شما را به خطه جنوب استان کرمان ارج نهاده و به فال نیک خواهیم گرفت، باشد که خیرمقدم ،خیر قدم را افزون سازد.

جناب وزیر، حوزه میانچیل جیرفت با تراکم جمعیتی بیش از ۴۵هزار نفر و متشکل از روستاهایی است که از دیرباز مهد تولد و پرورش ورزشکاران و ورزش دوستانی با کسب مقام های کشوری و بین المللی بوده است.

جناب وزیر، آنچه باعث شد سطور زیر که برگرفته و برخواسته از دغدغه و دلسوزی اهالی ورزش این خطه خطاب به شما باشد جز انتقاد از سیاست های غلط عدم توسعه ای در ورزش این خطه و عدم رسیدگی و حمایت مفید از ورزشکاران و ورزش دوستان این منطقه نیست.
در این منطقه سالیان سال است که ورزشکاران بنامی رشد کرده اند و ورزش در رگه های زندگی روستاییان این خطه است و از مناطقی است که ورزش-روستایی هنوز زنده است و بر این مدعا این مثال کافی است که در شهرستانی که لیگ فوتبالش هر ساله منحل یا مختل و تعلیق و تعویق میشود و می افتد، هر ساله مسابقات فوتبال منطقه میانچیل مرکب از روستاهای تابعه برگزار شده و می گردد.

اما جناب وزیر، آنچه بیش از همه دل ورزشکاران این منطقه را به درد آورده است عدم توجه به چنین پتانسیل بالای ورزشی و همچنین حمایت از ورزش در این منطقه است. برای منطقه ای با چنین جمعیت و زنده بودن رشته های مختلف ورزشی حتی یک مجموعه ورزشی و یا یک زمین مناسب فوتبال از سوی متولیان ساخته نشده است.!
از تجربه پیشکسوتان و ورزشکاران این منطقه به علت ناآگاهی برخی مسؤلین حتی برای هییت های ورزشی هم استفاده نمیشود.

جناب وزیر، بی اغراق میانچیل نامدارترین منطقه از نظر ورزش و تنوع بغیر از وجود تمدن کهن کنارصندل که چند سال قبل شما به عنوان رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از آن بازدید کردید، در شهرستان است، لکن حتی در خور همان سیاست های مدون وزارتی هم برای هر منطقه و روستا، در این منطقه فعالیتی صورت نگرفته است!!

چرا باید این جمعیت عظیم ورزش دوست و ورزشکار حداقل سهمی از امکانات از جمله زمین مناسب فوتبال یا سالن ورزشی در حد نرمال نداشته باشند؟!

جناب وزیر، ما ورزشکاران میانچیل تقاضامندیم با توجه به پتانسیل های ورزشی، افتخارات و عناوین کسب شده ، ورزشکاران پرورش یافته و جامعه شناسی ورزشی و فلسفه توسعه فضاهای ورزشی در روستاها، به منطقه میانچیل جیرفت و این جمعیت عظیم نگاهی دقیق داشته باشید و قدم شما گامی شود در جهت حمایت و توسعه ورزش در این منطقه. ان شاالله

خداوند پاداش خیر به شما دهد