توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 8, 2023 زمان انتشار: 7:58 ق.ظ کد خبر: 14253

 توقیف ۲۶دستگاه خودرو فاقد پلاک در شهرستان”کهنوج”

فرمانده انتظامی"کهنوج" از اجرای طرحی به منظور توقیف خودروهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در این شهرستان و استمرار آن در ماموریت های روزانه تیم های گشت انتظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، سرهنگ “علیرضا امیری” در تشريح اين خبر اظهار داشت:طرح توقیف خودروهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی طی چند مرحله در شهرستان کهنوج به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در قالب اجرای این طرح ۲۶دستگاه انواع خودروی فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در سطح شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شدند.

اين مسئول انتظامي تصريح كرد: برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودروها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

وی همچنین در خصوص خودروهای دارای شیشه دودی نیز اظهار داشت: استفاده از شیشه دودی برای وسایل نقلیه به نحوی که راننده و سرنشینان قابل تشخیص نباشند،ممنوع است و در صورت مشاهده،خودروی متخلف اعمال قانون شده و راننده موظف به رفع اثر شیشه دودی در همان محل خواهد بود.

سرهنگ “امیری”با بیان اینکه، پلاک هویت وسیله نقلیه و ابزاری برای شناسایی خودرو و مالک آن محسوب می شود،گفت: بیشتر تخلفات صورت گرفته خودروهای بدون پلاک مربوط به فرار از صحنه تصادفات،سرعت غیر مجاز، ایجاد حادثه و دیگر تخلفات است که این طرح با هدف جلوگیری از اینگونه مسائل با توجه به مطالبه خود شهروندان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن به صورت مستمر در دستور کار تیم های گشت انتظامی و پلیس راهور نیز خواهد بود.