مسوول واحد خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد :
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 29, 2021 زمان انتشار: 11:37 ب.ظ کد خبر: 9452

تقویت نگاه مطالبه گری و سواد رسانه ای ابرازهای مقابله با جنگ سایبری هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما به نقل از ایسنا کرمان، مسوول واحد خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بر لزوم تعامل همگانی با جامعه تاکید کرد و گفت :بسیج دانشجویی فراتر از محیط دانشگاه در میدان عمل وارد خواهد شد.
“سمیه امیری” مسوول واحد خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در نشست مشترک با رئیس خانه‌ مطبوعات و رسانه های جنوب کرمان، مسوول بسیج شهرستان جیرفت با حضور مسوول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تعامل و همدلی را رمز موفقیت اهداف بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت:باید نگاهمان به اطراف به دور از تعصبات باشد و آسيب ها را بپذیریم و اشتراکات زیربنایی را ملاک عمل قرار بدهیم زیرا در صورت غیبت مسائل پیش پا افتاده موجب شکاف عمیق خواهند شد.
وی بر استفاده هر چه تمامتر از ظرفیت رسانه ها در تبیین اهداف بسیج دانشجویی با نگاه مطالبه‌ گری نیز تاکید کرد و افزود: تقویت نگاه مطالبه گری آنهم در راستای حل مشکلات عمومی با تعامل و همکاری اهالی رسانه محقق خواهد شد که بسیج دانشجویی آمادگی هر گونه همکاری را دارد.
امیری با رد هر گونه نگاه انحصاری نسبت به جایگاه نهادهای مردمی اظهار کرد :اهداف و نگاهمان باید بلند و وسیع باشد زیرا بر این اصل باور داریم هر کار فرهنگی علاوه بر این که باید در سنگر دانشگاه محور باشد باید در دسترس عموم مردم نیز قرار گیرد.
مسوول واحد خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برنامه های فرهنگی و دانشجویی را متنوع، بانشاط، به روز و همراه با گفتمان سازی دانست و افزود:با استفاده از پيشنهادات و نظرات جامعه رسانه و بسیج رسانه در راستای اهداف مشترک برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی با اشاره به تهدیدات و مزیت های فضای مجازی بر لزوم تقویت سواد رسانه ای در جنگ نابرابر سایبری تاکید کرد و افزود:سواد رسانه ای مهمترین زیرساخت نرم افزاری در مقابله با جنگ سایبری است.
وی از آمادگی بسیج دانشجویی واحد خواهران برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، بصیرتی و… با مشارکت بسیج رسانه و خانه مطبوعات خبرداد و گفت :به زودی در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای و فضای مجازی برنامه ریزی خواهيم کرد.

بسیج دانشجویی باید به عنوان اهرم مقابله با هر گونه نفوذ تهدید کننده عمل کند
“محمود مجاز” رئیس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب کرمان نیز در این نشست مشترک با ابراز خرسندی از نگاه بسیج دانشجویی به تعامل سازنده به جامعه مطبوعات گفت:باید جلوی هر گونه نفوذ به بدنه نظام گرفته شود زیرا که ضربه های جبران ناپذیر از طرف خواص بی بصیرت غیر قابل جبران خواهند بود.
وی بر لزوم اعتماد سازی افکار عمومی تاکید کرد و افزود :انتظار است بسیج دانشجویی اعتماد سازی را سرلوحه کار خود قرار داد تا اینکه علاوه بر تحول در بدنه دانشگاه در دیگر بخش ها نیز کنار مردم باشد.
مجاز با اشاره با سیره زندگی سپهبد شهید و جذب حداکثری گفت:بهترین و روشن ترین درس برای مسوولان در هر رده ای زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است که مردم در مراسم تشییع ثابت کردند که دلسوزان واقعی را خوب می شناسند و قدردان خواهند بود.
وی جهت هر گونه همکاری و تعامل با بسیج دانشجویی قول مساعدت و همکاری داد.

ضرورت جایگاه تبیین نقد و تخریب
“محمد بلندنظر” مسوول بسیج رسانه شهرستان جیرفت نیز توجه جدی به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی را خواستار شد و گفت:امروزه فضای مجازی در تبادل اطلاعات و اخبار پیشرو است و مدیریت محتوا باید مد نظر واقع شود.
وی همچنین راه اندازی خبرگزاری دانشجو را در جنوب کرمان یک ضرورت عنوان کرد و گفت :استفاده از همه ظرفیت های خبری باید ملاک عمل باشد.
بلند نظر تبیین جایگاه نقد، تخریب، مطالبه گری، دفاع و متهم کردن را نیز یک ضرورت دانست و اظهار کرد :فعالان فضای مجازی بدون رعايت چارچوب‌ مطالبه گری کار می کنند که یک آسیب جدی است باید همه با تعامل و همدلی در این راستا وارد بشويم.