توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 25, 2023 زمان انتشار: 2:38 ب.ظ کد خبر: 17011

تاکید پلیس راهور بر نظارت والدین بر ترددهای ایام مدرسه فرزندان

والدین می بایست برای پیشگیری از آسیب پذیری فرزند خود در مسیر مدرسه و خانه قوانین و مقرارت عبور و مرور را رعایت و به توصیه های پلیسی در امر فرهنگ ایمنی و ترافیک توجه کنند

از کودکان نمی توان انتظار داشت که توصیه های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند اما این وظیفه ما است که طریقه نظم و انظباط را به فرزندان خود بیاموزیم.

_فرزندان ما با یاد بگیرند که هنگام خروج از مدرسه دلیلی برای عجله کردن وجود ندارد و هیچ زمانی در معابری که خودرو عبور می کند به صورت ناگهانی ورود نکنند.

_فرزندان خود را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را به صورت عملی با آنان تمرین کنیم.

_اگر فرزندانتان برای رفت و آمد خود از سرویس مدرسه استفاده می کند تمامی نکات ایمنی مربوطه را به او گوشزد کنید،نکاتی از قبیل حضور به موقع در محل سوار شدن،لزوم توقف کامل خودرو هنگام سوار یا پیاده شدن ، صحبت و شوخی نکردن با راننده و مسافران ،بیرون نبردن سر و دست از پنجره و مواردی نظیر آن از این جمله نکات بشمار می روند.

_خطر مربوط به حرکت کردن از پشت خودروهای بزرگ و دور از دید سایر رانندگان را به کودک خود یاد بدهید.

_رفتارهای نامناسب کودکان به عنوان عابر پیاده از جمله بازی کردن در خیابان،رها کردن دست والدین هنگام عبور از عرض راه، قدم زدن چند نفری و عجله هنگام عبور از عرض راه و دویدن به دنبال وسیله نقلیه و آویزان شدن و شوخی کردن در وسط خیابان را باید به دانش آموزان تذکر داد و رفتار های صحیح را به آنان آموزش دهیم.

و دانش آموزانی که پیاده به مدرسه می روند باید به این نکات توجه کنند:

_هنگام خروج از مدرسه عجله نکنید و از محل های مجاز برای عبور استفاده کنید .
_هنگام رفت وآمد در خیابان ها به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنند .
_قبل از گذر از خیابان در کنار جدول بایستید و به دقت به هر دوطرف نگاه کنید.

_دانش آموزانی هم که با سرویس به مدرسه می روند به موقع در محلی که سوار می شوید آماده باشید، از شوخی با راننده و سر و صدا در داخل سرویس خودداری کنید، هرگز پشت سرویس خود ندوید و هنگام سوار یا پیاده شدن عجله نکنید.