توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 9, 2023 زمان انتشار: 10:04 ق.ظ کد خبر: 16472

بکوشیم سالم زندگی کنیم/ سلامت جسم و روان

یادداشت دکتر فریبا دانشور/

سه رمز بزرگ برای داشتن یک زندگی سالم و بدون بیماری را محققین به ثبت رساندند، ۱ تحرک زیاد ۲ خوردن آگاهانه ۳ نشنیدن وندیدن هر خبر دلهره آور ونگران کننده.

باید یاد بگیریم چطور فکر کنیم، انتخاب کنیم و به سمت هدفهامان برویم، چطور از زندگی و همه کارهامون لذت ببریم،آدمهای بزرگ،تصادفی و بر اساس یک سرنوشت از پیش انتخاب شده زندگی نمی کنند. آنها انتخاب می کنند و تصمیم می گیرند که سالم باشند واز همه مهمتر اینکه تمام زندگی شان تلاش برای رسیدن به این موفقیت است.

ولی واقعا رازهای آنان برای سلامتشان چیست؟
پزشکان اعتقاد دارند که از روی ظاهر افراد می شود در مورد سلامتی و بیماری انان نوع مریضی شان را تشخیص داد.

سوال ما اینست که ظاهر ما چقدر با سلامتی ما ارتباط دارد؟
چطوری میشود روانی سالم، بدن و ظاهری شاداب تروزیباتر داشت؟
باید بخاطر داشته باشیم که برای زندگی هوشمندانه تر،لزوما نیازی به هوش بالاتر و حتی شاید گاهی نیاز به مغزبزرگ تر هم نیست….هوش خارج از بدن در دنیای امروز، همیشه در دسترس ماست،ما در ساختار مغزمان طبقات متفاوتی داریم و هر کدام از ما،بسته به شرایط وانتخاب هامون، هر لحظه ساکن یکی از طبقات خواهیم بود والبته این بستگی به این داره که ما چقدر برای خودمان ارزش قائلیم.

بدن ما ماشین پیشرفته ایست که نیاز به مراقبت ونگهداری دارد،خواب کافی،غذای مفید، مطالعه وآموزش روزانه مدیریت خشم وبحران،پذیرش وکنترل نکردن دیگران راههای مفیدیست که حالمون رو خوب میکنه،شادی وآرامش درونی ما را تضمین کرده جوان تر شده بیشتر عمر می کنیم،پیری سالم تری خواهیم داشت ودوران شکوفایی عمرمون که توام با گنجینه هایی از تجربه ودانش است به زیبایی سپری می شود وسالم تر زندگی می کنیم وسالم هم خواهیم رفت علیل ودرمانده ومحتاج دیگران نمی شویم.

پس از همین الان باید تلاش کرد تا جسم وروحی بهتر از دیروز داشت چرا که ما هر روز جوان تر می شویم.