توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 13, 2023 زمان انتشار: 1:10 ب.ظ کد خبر: 16476

برگزاری یادمان همید شهریاری کوتکی روزنامه نگار و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ رودبارزمین در کرمان/ تصاویر

عصر شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ مراسم یادمان همید شهریاری کوتکی ، روزنامه نگار و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ رودبارزمین توسط انجمن پاریز در موزه ساعت شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، در این برنامه، دکتر حسین سبزه صادقی، شاعر، روزنامه نگار و پژوهشگر حوزه فرهنگ پیرامون شخصیت و آثار همید شهریاری کوتکی صحبت کرد.

وی گفت ؛ همید شهریاری کوتکی که کرونا از جمع ما منها و دوستداران فرهنگ را از ادامه حضور موثر فرهنگی اش بی بهره کرد، با ربع قرن فعالیت در حوزه روزنامه نگاری و پژوهشگری فرهنگ به تنهایی و با دست خالی با نیروی عشق به اندازه چند مرکز رسانه ای و چند پژوهشکده پر طمطراق برای فرهنگ منطقه رودبارزمین خدمت کرد.

سبزه صادقی ادامه داد: همید شخصیتی عمیق داشت و این نگاه عمیق و دقیق در نوشته های ایشان متجلی ست، به عنوان مثال اگر قرار بود گزارشی از امروز یک پدیده یا جغرافیا را بنویسد ، نظر به کل داشت و سپس به همه جزئیات وارد می شد، ریشه های تاریخی آن را در می آورد و به ذهن مخاطب می سپرد.

این پژوهشگر در ادامه گفت؛ کارهای همید شهریاری حتا در حوزه ژورنالیستی عمیق و مجله ای و باورساز و بدون تاریخ مصرف هستند و به عنوان منبع قابل اعتماد مورد استفاده برنامه ریزان فرهنگی اجتماعی می توانند قرار بگیرند.

وی افزود؛ امیدوارم دایره المعارف چند جلدی ایشان از تاریخ و فرهنگ جنوب کرمان با همت متمکنین فرهنگ دوست و نهادهای مرتبط منتشر شود ، هرچند فعالیت های ایشان در حوزه فرهنگ مکتوب که در کسوت خبرنگار و سردبیر چند نشریه محلی از جمله رودبارزمین ، مینوجهان و… به یادگار مانده خودش منبعی در خور توجه است.

دکتر سبزه صادقی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولان شهرستان های جنوبی با نامگذاری مکان هایی به نام این روزنامه نگار و پژوهشگر فرهنگ و تاریخ رودبارزمین علاوه بر گرامی داشتن نام ایشان به تقویت اعتماد به نفس فعالان جوان این حوزه کمک کنند.

گفتنی ست این برنامه با شعرخوانی شاعران حاضر آقایان محمدرضا براهام، اصغر شمسی و اجرای سوگ نوازی و سوگ خوانی توسط استاد یاسر پهلوان مدیر آموزشگاه موسیقی نغمه و دف نوازی فاطمه محمدی همراه بود.