به همت انجمن شعر دفاع مقدس و انجمن ادبی دل عالم برگزار شد:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 23, 2023 زمان انتشار: 10:31 ب.ظ کد خبر: 16952

برگزاری شب شعر دفاع مقدس در گلزار مطهر شهدای گمنام شهر کرمان/ تصاویر

به همت انجمن شعر دفاع مقدس و انجمن ادبی دل عالم و با حضور شاعران کرمانی و تنی چند از مسوولین فرهنگی استان کرمان شب شعر دفاع مقدس در محل گلزار مطهر شهدای گمنام کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این محفل ادبی محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرهنگ مهدوی فر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان، سرهنگ عسگرپور رئیس سازمان بسیج ادارات استان، زهراسادات علوی نماینده استانداری کرمان، سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم، آرش کیانی دبیر انجمن دفاع مقدس و محمدعلی عرب نژاد مسوول کانون شاعران آیینی استان کرمان حضور داشتند.


در ابتدای این جلسه سرهنگ‌ عسکرپور رئیس سازمان بسیج ادارات ضمن خیرمقدم به حضار به بیان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و هجمه‌های متعدد دشمنان علیه انقلاب پرداخت و گفت:از ابتدای انقلاب دشمن از جریان کردستان، خلق عرب و جنگ تحمیلی تا امروز با جنگ‌های ترکیبی سعی در ایجاد خلل و آشوب در کشور داشته ولی چون ایمان راسخ مردم را از یاد برده همواره در محاسبات خود دچار اشتباه شده و شکست خورده است.
در ادامه این جلسه شاعران کرمانی از جمله احمد قنبری نیا، مهدی منتظری، ناصر فرحبخش، محمدرضا براهام، فهیمه مجیدی، محمد سلطانی، آزاد محدث، حسینعلی خالویی، اکرم توکلی همچنین سیدحسن شجاع از بوشهر به شعرخوانی پرداختند و همچنین علی احتشام خواننده کرمانی در وصف شهدا به شعرخوانی پرداخت.


در این جلسه آقای آرش کیانی دبیر انجمن شعر دفاع مقدس کرمان از حضور و حمایت مسوولین فرهنگی تشکر کرد و گفت: شهدا و جانبازان و ایثارگران حق بزرگی به گردن ما دارند و ما در عرصه قلم باید برای تبیین معارف حماسی هر تلاشی را در این عرصه از خود دریغ نکنیم.
کیانی افزود: در نظر داریم در در هفته مقدس محفل ادبی دیگری در سه شنبه شب در محل موزه صنعتی نیز برگزار کنیم.

سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم نیز ضمن خواندن شعری در وصف سردار دل‌ها گفت: خوشحالیم که توانستیم بخش کوچکی از حقی که شهدا به ما دارند در جوار شهدای گمنام محفل ادبی بدین منظور ترتیب دهیم و این از الطاف خود شهداست.


همچنین محمدعلی عرب نژاد رئیس کانون شاعران آیینی استان گفت: ظرفیتی که در شعر کرمان وجود دارد چنانچه به طور کامل و بایسته شناخته و معرفی شود می‌تواند حرف‌های زیادی در سطح ملی داشته باشد.
عرب نژاد تصریح کرد: شاعران ناشناخته‌ای در کرمان وجود دارند که می‌توان سروده‌های آنان را در زمره‌ی بهترین آثار ادبی و فاخر کشور به شمار آورد که شناختن آنان و نشر آثارشان در سطح ملی حمایت و همت مسوولین امر را می‌طلبد.