توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 29, 2021 زمان انتشار: 12:07 ب.ظ کد خبر: 10046

بازار هفتگی نیاز هر شهر است، لطفا در تصمیم تعطیلی آن بازنگری کنید

امام‌جمعه محترم
جناب آقای حجت الاسلام تارم
با سلام
پیرو خبر منتشره از سوی علی میرکهنوج رییس اتاق اصناف جیرفت در خصوص تعطیلی جمعه بازار نوپای جیرفت با موافقت شما و دادستان محترم ذکر چند نکته خدمت شما ضروری است؛
به گفته میرکهنوج《 برگزاری جمعه بازار و استقرار دست فروشانی که در طول هفته در سطح بازار کار می کنند موجب اعتراض شدید بازاریان ورشکسته شده!》

اولا؛ جناب میرکهنوج خودشان در خبر ذکر کرده اند؛《دست فروشانی که در طول هفته در سطح بازار هستند.》 پس، حضور یکروزه آنها نیز هیچ ضرری به بازاریان ورشکسته! نمی رساند چرا که دست فروشان در طول هفته هم در سطح بازار هستند.

دوما؛ همه شهرها و استانهای کشور بازار هفتگی دارند یعنی بازار هفتگی فقط در شهر جیرفت نباید برپا باشد؟ مگر شهرهای دیگر بازاری ندارند؟ مگر تصمیمات در شهر جیرفت باید بغیر نقاط دیگر کشور باشد؟

جناب آقای تارم بزرگوار؛
یکی از اهداف برگزاری بازارهای هفتگی کمک به قشر کم درآمد و ضعیف است؛ چه فروشندگان بی بضاعتی که قدرت اجاره مغازه ندارند و چه خریدارانی که درآمد اندک شان قدرت خرید آنها را پایین آورده و در این بازار می توانند مایحتاج خود را تامین کنند.

چه بسا خانم های سرپرست خانواری که تنها از طریق فروش تولیدات خود امرار معاش میکنند و بازار هفتگی بهترین فرصت و مناسب ترین نقطه برای فروش تولیدات آنهاست.

درست است که اثرات مخرب کرونا در همه جا و همچنین بازار تاثیر داشته اما درست نیست با تعطیل کردن بازار نوپای هفتگی جیرفت فقط بازاریان را دید پس تکلیف مردم و قشر ضعیفی که میخواهند ارزاق خود را با قیمتی مناسب تر از بازار تهیه کنند چه میشود؟

جناب آقای تارم محترم
لطفا در تصمیمتان در تعطیلی جمعه بازار جیرفت بازنگری فرمایید.

مردم‌جیرفت حق دارند مانند مردم سایر نقاط استان و کشور مایحتاج زندگی خود را با قیمتی مناسبت تر تامین کنند. حال آنکه افرادی که بنیه مالی دارند چه بسا اصلا پای به بازار هفتگی نمیگذارند.

بازار هفتگی نوپای جیرفت در همین چند هفته که برگزار شد نشان از استقبال مردم داشت.
انتظار می رود با کمک شهرداری شهر برای برپایی بازار هفتگی مکانی مناسب در نظر گرفته شود.
بازار هفتگی به رونق اقتصادی منطقه کمک می کند و همچنین در جذب گردشگر نقش بسزایی دارد.
با تشکر
مژده مشایخی