توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 13, 2023 زمان انتشار: 1:38 ب.ظ کد خبر: 16513

اولین نشست تخصصی خادمیاران رسانه و روابط عمومی استان کرمان همراه با کارگاه آموزش خبرنویسی مقدماتی

اولین نشست تخصصی خادمیاران رسانه و روابط عمومی استان کرمان همراه با کارگاه یک روزه آموزش خبرنویسی مقدماتی با حضور ۴۰ نفر شرکت کننده در سالن اجلاس دانشگاه آزاداسلامی کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، این نشست تخصصی با هدف تبیین نقش رسانه در توسعه فرهنگ رضوی در جامعه به همت روابط عمومی کانون های خدمت رضوی استان کرمان همراه با کارگاه آموزش خبرنویسی با موضوع شیوه تهیه و تنظیم خبر ویژه خادمیاران و رابطین روابط عمومی و رسانه شهرستان ها با تدریس خانم نجمه حسنی دبیر خبرگزاری ایرنا در کرمان برگزار شد.

مسئول روابط عمومی کانون های خدمت رضوی استان کرمان، در این کارگاه آموزشی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح آگاهی، به روزرسانی و توسعه خبرنویسی خادمیاران رسانه و روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان برشمرد.

خانم نجمه حسنی دبیر خبرگزاری ایرنا در این کارگاه آموزشی ضمن بازآموزی مباحثی پیرامون تنظیم خبر، عناصر، ارزش ها، مفاهیم اساسی خبرنویسی به مواردی همچون آئین نگارش فرایند خبر پرداخت.

وی مباحث مفاهیم اساسی در خبرنویسی، ماهیت خبر، عناصر و ارزش‌های خبری، سبک‌های رایج در خبرنویسی، لید و انواع آن، تیتر و انواع آن، قواعد تیترنویسی را در این کارگاه آموزشی ارائه کرد.
تشریح سبک‌های خبری، مراحل تنظیم خبر، عناصر خبر، شرح ارزش های خبری، مفاهیم اساسی خبر و سبک‌های خبری نیز از مباحث دیگر این کارگاه آموزشی بود.

گفتنی است برگزاری دوره‌های خبرنویسی، سواد رسانه ای ، تولید محتواچندرسانه ای ازجمله برنامه‌های آموزشی روابط عمومی کانون های خدمت رضوی استان کرمان برای ارتقاء سطح علمی رابطین خبر و روابط عمومی کانون‌های سراسر استان است.

شایان ذکر است که در پایان این کارگاه آموزشی به مناسبت روز خبرنگار از خانم نجمه حسنی دبیر خبرگزاری ایرنا و مدرس این دوره تجلیل شد.