پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
با حضور پرشور مردم و مسئولین در روستای رودفرق:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 20, 2021 زمان انتشار: 9:02 ق.ظ کد خبر: 9869

 اولین مجموعه شعر با گویش جبالبارزی رونمایی شد / ۶۳تصویر

روز جمعه 28آبان ماه 1400 در پنجمین روز هفته کتاب و کتابخوانی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مدیرمسئول مجله اقوام ایرانی و موسسه فرهنگی انتشاراتی فرهنگ عامه در همایش فرهنگی و گردشگری روستای رودفرق از اولین مجموعه شعر با گویش جبالبارزی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، درهمایش یک روزه فرهنگی و گردشگری روستای رودفرق جبالبارز جنوبی، با حضورمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرماندار شهرستان عنبرآباد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد، مسئول بسیج هنرمندان جیرفت، شاعران و هنرمندان جنوب کرمان و با حضور پرشور مردم منطقه، از اولین مجموعه شعر با گویش جبالبارزی با نام ” وایه” سروده رضا میرشکاری رونمایی شد.

در این همایش یک روزه شاعران پیشکسوت و جوان جنوب کرمان به خوانش اشعار خود مخصوصا اشعار با گویش محلی پرداختند و اجرای موسیقی سنتی توسط استاد یاسر پهلوان و تعدادی از هنرمندان این روستا نیز از دیگر برنامه های این همایش بود.

لازم به ذکر است که در این همایش فرهنگی و گردشگری، از تعدادی از نخبگان و ورزشکاران روستای رودفرق با اهدای جوایزی قدردانی شد و همچنین حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیشنهاد راه اندازی یک موسسه فرهنگی و هنری برای منطقه جبالبارز جنوبی و اهداء ۲۰۰ جلد کتاب به کتابخانه این روستا را دادند.

همچنین در این آیین سردار خوشی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خاطره گویی از سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی پرداختند.

روستای تاریخی و گردشگری رودفرق در بخش جبالبارز جنوبی و در ۶۰کیلومتری شهرستان عنبرآباد قرار دارد.

تصاویر: محمدرضا براهام