توسط: لوار ما
تاریخ: ژانویه 14, 2024 زمان انتشار: 5:51 ب.ظ کد خبر: 17909

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم وفناوری استان و شرکت شهرک های صنعتی کرمان

این تفاهم‌نامه در محورهایی مانند ایجاد پردیس های علم و فناوری در شهرکهای صنعتی استان، همکاری مشترک در برنامه‌های فن بازار منطقه‌ای استان، تسهیل نفوذ فناوری‌های جدید در بین sme ها ، تسهیل استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در شهرک‌ها، ارائه خدمات مشاوره دانش‌بنیانی منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، حسین کاظمی رئیس پارک علم وفناوری استان، انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی مثبت در راستای حمایت مؤثر از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دانست و تصریح کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه، نتایج ارزشمندی در جهت تسهیل تجاری سازی و توسعه فناوری در سطح استان در پی خواهد داشت.
کاظمی هدف از این تفاهم‌نامه را تسهیل استقرار شرکت های فناور و دانش بنیان در شهرک های صنعتی سراسر استان و توسعه سطح فناوری در کسب و کارهای مستقر در شهرک‌ها عنوان کرد.
حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در این رابطه گفت: یکی از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه حمایت از جذب و استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان تولیدی، واحد‌های تحقیق و توسعه، مراکز توانمند و مشاوران خدمات توسعه کسب و کار در شهرک‌های صنعتی کرمان و همچنین حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های کاربردی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کرمان اضافه نمود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک، درکنار اولویت واگذاری زمین و ارائه خدمات با اقساط طولانی مدت از دیگر مشوق‌های متعدد حمایتی نیز برخوردار می‌شوند.
میجانی در پایان از آماده‌سازی کارگاه‌هایی در شهرک‌های صنعتی سدید، شهرک شماره ۲ کرمان و شهرک صنعتی رفسنجان خبر داد که به صورت استیجاری در اختیار واحدهای فناور و دانش‌بنیان قرار می گیرد.