مدیرعامل آب منطقه ای کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 11, 2023 زمان انتشار: 7:38 ق.ظ کد خبر: 15969

«انتقال آب به شهرهای جیرفت و عنبرآباد» جزو طرح های اضطراری قرار گیرد

رشیدی، مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان چالش اساسی پروژه انتقال آب از سد جیرفت به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را کمبود اعتبار دانست و خواستار قرارگیری آن در لیست طرح های اضطراری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، به نقل از بازار، علی رشیدی در خصوص پروژه انتقال آب از سد جیرفت به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد اظهار کرد: پایان سال ۱۴۰۱ پروژه آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه به سرعت در حال اجراست، افزود: تنها مشکل این پروژه تامین اعتبار است و فعلا از لحاظ اعتباری وضعیت خوبی ندارد. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ پروژه انتقال آب از سد جیرفت به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد جزو طرح های اضطراری قرار بگیرد که از لحاظ مالی تامین شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه این پروژه نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: پروژه گفته شده دارای ۷۱ کیلومتر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و مخازن است.

رشیدی بیان کرد: کار را شروع کرده ایم لوله های مربوط به لوله گذاری ۲.۵ تا سه کیلومتر از این پروژه رسیده است. برای ۱۰ کیلومتر هم قرارداد بسته شده که به زودی با رسیدن لوله ها کار انجام می شود کارهای مربوط به مخازن هم شروع شده است.

وی اظهار کرد: امسال جمعا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است که فعلا اعتبار ناچیزی در برابر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه است.