فرماندار جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: می 21, 2018 زمان انتشار: 1:45 ب.ظ کد خبر: 1968

اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی و مشارکت مردم /۳۴۵ طرح در قالب مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان جیرفت در حال انجام است

فرماندار جیرفت گفت: با سیاست های دولت تدبیر و امید یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طرح اقتصاد مقاومتی در این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری لوار جنوب،، احمد امینی روش روز یکشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت افزود: استاندار کرمان با طرح مثلث توسعه گام های خوبی در زمینه تحقق شعار سال رهبری برداشته است.
وی ادامه داد: ۳۴۵ طرح در بخش خدمات و در قالب مثلث توسعه اقتصادی با اعتبار یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.
وی بیان کرد: شهرک صنعتی شماره یک و ۲ جیرفت سندی محکم برای ارائه طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان به شمار می رود.
فرماندار جیرفت بیان کرد: تنها راه برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است و باید این مهم در جامعه نهادینه شود چرا که دولت به تنهایی قادر به اجرای اقتصاد مقاومتی نیست لذا این مهم نیازمند عزم ملی و مشارکت مردم است.
وی بیان کرد: زمانی در مقابل دشمن می توانیم ایستادگی کنیم که اقتصاد مقاومتی را در عمل محقق کنیم و هیچ وابستگی به خارج نداشته باشیم.
وی افزود: دولت بر صندوق های خرد در کنار مسائل کلان توجه می کند چرا که اقتصاد مقاومتی باید در زندگی مردم خود را نشان دهد و دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی منسجم، اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان دهند.
امینی روش گفت: دولت در عمل نشان داده که دغدغه اصلی اش اجرای عملی اقتصاد مقاومتی است و امروز عملکرد دولت این مهم را ثابت می کند.
وی افزود: جنوب کرمان در زمینه کشاورزی، معادن و گردشگری ظرفیت خوبی دارد لذا باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را برای شکوفایی منطقه کرد.
امینی روش گفت: فرودگاه، پایانه صادراتی، گمرک و استاندارد زیرساخت حضور بخش خصوصی در منطقه است لذا باید بخش خصوصی در حوزه صادرات فعالیت بیشتری انجام دهد
وی افزود: طرح مثلث توسعه با هدف استفاده از ظرفیت منطقه در راستای کار آفرینی و خلاقیت برنامه ریزی شده است.
وی به مشارکت خیرین در زمینه خیرین مدرسه ساز اشاره و تصریح کرد: در ابتدای دولت پنج مدرسه خیر ساز در جیرفت بود ولی امروز ۶۰ مدرسه خیر ساز احداث شده که این روحیه باید ادامه داشته باشد.


امام جمعه جیرفت گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی باید آسیب شناسی شوند تا مشکلات، رفع و با عملی شدن این طرح زمینه شکوفایی اقتصاد فراهم شود.
حجت الاسلام رضا سعادت فر در ادامه این نشست ضمن تشکر از مجموعه ادارات در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گفت: بالاترین عبادت ایجاد اشتغال است چرا که ایجاد یک اشتغال احیای یک نسل است.
وی ضمن دعوت از جامعه در امر تحقق شعار سال رهبری گفت: دانشگاهیان باید تسهیلات اشتغالزایی را پیگیری و اثرات این طرح ها را در جامعه بررسی کنند.

***
معاون معدن اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هم در ادامه این نشست از راه اندازی ۶ کارخانه مس در سال جاری در جیرفت خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه ها زمینه پیشرفت منطقه فراهم می شود.
محمد مقبلی افزود: بیشترین ظرفیت منطقه جیرفت در بخش معادن مربوط به مس است و بزرگترین کارخانه ذوب مس طی روزهای آینده در شهرک صنعتی این شهرستان به بهره برداری می رسد.