توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 27, 2023 زمان انتشار: 11:46 ق.ظ کد خبر: 14805

ارسال بیش از یک‌هزار اثر به بیست‌وهشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی با بیان اینکه یک‌هزار و ۱۰ اثر به بیست‌وهشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان ارسال شده است، گفت: این جشنواره در سه سطح استانی، ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدجواد شرافت دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی در نشست خبری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی کرمان با بیان اینکه ۲۸ دوره برگزاری جشنواره شعر رضوی فراز و نشیب‌های بسیاری را از سرگذرانده و تجربه‌های بسیاری به دست آمده، گفت: تمرکز امسال بر محتوای جشنواره و معارف رضوی است که موضوعاتی از جمله زندگی، سیره، معارف و حرکت سیاسی اجتماعی امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است و موضوع ویژه جشنواره نیز خادم‌الرضایی حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه بیست‌و هشتمین جشنواره شعر رضوی در سه سطح استانی، سطح ملی(برگزاری نشست‌های تخصصی در قم، یزد و مازندران) و سطح بین‌الملل برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری یک شب شعر و اختتامیه‌‌ در افغانستان از جمله برنامه‌های بیست‌وهشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان است.

شرافت تصریح کرد: براساس آخرین آمار حدود یک‌هزار و ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و فراخوان در افغانستان همچنان ادامه دارد. تلاش داریم دبیرخانه جشنواره در طول سال فعال باشد و بتوانیم یک گستره زمانی و مکانی به جشنواره اضافه کنیم.

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی گفت: اختتامیه بیست‌و هشتمین جشنواره شعر رضوی ۲۳ اردیبهشت‌ماه در کرمان برگزار می‌شود. آثار ارسال شده در سه سطح در حال داوری است و داوران از استان‌های مختلف هستند.

سید‌مهدی میرتاج‌الدینی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی از سال ۱۳۷۳ شروع به کار کرده و در طول ۲۸ سال برگزاری جزو هویت ادبی و فرهنگی کرمان شده است، گفت: سعی کردیم در بیست و هشتمین دوره برگزاری این جشنواره، تنوعی در حوزه اجرا و مخاطبان ایجاد شود در همین راستا ۴ محفل شعر آیینی در شهر کرمان و یک محفل نیز در رفسنجان برگزار می‌شود