رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 19, 2021 زمان انتشار: 2:13 ب.ظ کد خبر: 9560

ارتقای سطح آموزش مهارت های زندگی برای زوج های جوان یک ضرورت است

رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری جیرفت گفت: ارتقای سطح آموزش مهارت های زندگی اعم از قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان در راستای داشتن زندگی سعادتمند یک ضرورت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، «شفیقه شفیعی» گفت: مدت ۱۸ سال است که در شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت به منظور ایجاد صلح و سازش زوجین و تحکیم بنیان خانواده ها فعالیت می کنم.

رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در این مدت همواره سعی کرده ام با استفاده از شیوه های خلاقانه و خدا پسندانه زوجین را از طلاق منصرف کنم تا از فروپاشی بنیان یک خانواده جلوگیری شود.

وی افزود: هدف بنده از انجام کارهای خلاقانه و ابتکاری، آموزش زوجین در معرض طلاق و تلاش برای تحکیم بنیان خانواده ها است.

شفیعی با اشاره به شیوه کار خود در شعب شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت، ابراز کرد: پس از مراجعه زوجین متقاضی طلاق به این شعبه، به طرفین دعوا مشاوره های لازم را ارائه می دهم و سپس به صورت رایگان یک کتاب با موضوعات مختلفی همچون شیوه های همسر داری، ازدواج موفق و دیگر کتاب های آموزنده، به هر یک از زوجین اهدا می کنم.

رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری جیرفت ادامه داد: سپس برای مطالعه این کتاب ها به زوجین جوان فرصت مطالعه و تفکر می دهم و در جلسات بعد با مراجعه زوجین به شعبه در خصوص نتیجه کار گفتگو می کنیم و با عنایت خداوند متعال و همراهی طرفین دعوا تاکنون اکثریت پرونده های خانوادگی در این شعبه، به صلح و سازش ختم شده است.

وی تاکید کرد: قطعا این موفقیت نتیجه یک کار دسته جمعی است چرا که اگر طرفین دعوا با اعضای شورای حل اختلاف همکاری و همراهی نکنند هیچ موفقیتی در ایجاد صلح و سازش حاصل نمی شود.

شفیعی با اشاره به راه کارهای کاهش طلاق در جامعه، ابراز کرد: ارتقای سطح آموزش مهارت های زندگی اعم از قبل، حین و بعد از ازدواج برای زوج های جوان در راستای داشتن زندگی سعادتمند یک ضرورت است.

رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان جیرفت اظهار کرد: کلیه کتاب های اهدایی به زوجین با هزینه شخصی ام تهیه شده است و تاکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به مراجعین اهداء کرده ام.

وی در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم کوچکعلی کمالی، عنوان کرد: من و ایشان از اولین افرادی بودیم که در شروع تشکیل شوراهای حل اختلاف در شهرستان جیرفت همکاری خود را با دادگستری آغاز کردیم.