توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 18, 2021 زمان انتشار: 11:16 ق.ظ کد خبر: 9998

اختتامیه دوازهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان/ تصاویر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با راهیابی دو نمایش بیست و هفت و سین به جشنواره کشوری فجر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شاخص دولت سیزدهم توجه به بحث آموزش هنر در مناطق مرزی و محروم است، گفت: تاکنون در جنوب کرمان بیش از ۴ هزار نفر در رشته‌های مختلف در طرح آموزش رایگان هنر ثبت نام کرده اند که بیشترین آمار در رشته‌های هنری تئاتر و بازیگری است.

وی با بیان اینکه بزودی کارگاه نمایشنامه نویسی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن نمایش جنوب کرمان برگزار می‌شود، گفت: جنوب کرمان ظرفیت‌های هنری بی نظیری دارد که با برگزاری چنین کارگاه‌هایی استعداد‌های نهفته شکوفا می‌شوند.

اسحاقی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان در روز‌های ۲۴ و ۲۵ آذر ماه در جیرفت برگزار شد، افزود: در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برتر تئاتر برگزار شد.

اسحاقی افزود: نمایش بیست و هفت از شهرستان جیرفت، نمایش قدمگاه به فصل پائیز از شهرستان فاریاب، نمایش سین از شهرستان جیرفت و نمایش فریاد‌های بی صدا از رودبار جنوب در این جشنواره برای داوری به روی صحنه اجرا رفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها را در معرفی ظرفیت‌های هنری موثر است، گفت: تلاش کردیم تا جشنواره‌ای در خور توانمندی‌های منطقه برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یکی از کار‌های مهم زیرساختی این اداره کل توجه ویژه در حوزه تئاتر دانست، و افزود: چرا که تاثیر گذاری تئاتر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل در جامعه بیشتر است.

اسحاقی دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان را رقابتی برشمرد و عنوان کرد: از نفرات و آثار برتر با اهدای جوایز و لوح یاد بود تجلیل شد.


دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان گفت: نمایش بیست و هفت به کارگردانی محمد مهدی بهرآسمانی به عنوان اولین منتخب دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان توانست به جشنواره کشوری فجر راه یابد.

مهرداد بهزادی دبیر تخصصی دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی هر ساله برگزار می‌شود گفت: فراخوان دوازدهمین جشنواره استانی در شهریور ماه امسال اعلام شده و پس از آن، هفت نمایش نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی بیان اینکه که امسال شاهد حضور جوان‌ترین کارگردانان در تاریخ جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان کرمان هستیم، افزود: چهار نمایشنامه در این جشنواره به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

بهزادی از راه یابی ۲ نمایش به جشنواره کشوری فجر خبر داد و افزود: نمایش بیست و هفت به کارگردانی محمد مهدی بهرآسمانی به عنوان اولین منتخب دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان توانست به جشنواره کشوری فجر راه یابد.

وی بیان کرد: همچنین نمایش سین به کارگردانی سجاد عارفی و نویسندگی زهرا رئیسی نیز به عنوان دومین اثر منتخب به جشنواره فجر راه یافت.

اما آرای هیأت داوران دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوب کرمان:
در بخش طراحی پوستر و بروشور: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به عارف نادری طراح بروشور نمایش بیست و هفت

در بخش طراحی گریم: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به آقایان متین عرب طراح گریم نمایش بیست و هفت و ولی الله عارفی طراح گریم نمایش سین

در بخش طراحی لباس: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به حنانه روهنده طراح لباس نمایش فریاد‌های بی صدا به خاطر خلق لحظه‌های بومی متناسب با کار

در بخش طراحی موسیقی: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به انتخاب موسیقی نمایش فریاد‌های بی صدا فرشاد مهدی زاده و سجاد عارفی موسیقی نمایش سین

در بخش طراحی صحنه: جایزه ویژه همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح صحنه نمایش‌های بیست و هفت و سین مهران سیفعلی پور

در بخش نویسندگی: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به نویسنده نمایشنامه بیست و هفت محمد مهدی بهرآسمانی

در بخش بازیگری زن: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به آرزو نظام محمدی بازیگر نمایش فریاد‌های بی صدا و جایزه ویژه بازیگری زن به زهرا رئیسی بازیگر نمایش سین

در بخش بازیگری مرد: رتبه سوم و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به صورت مشترک به آقایان محمود اصغری بازیگر نمایش قدمگاه به فصل پاییز و جاسم قاسمی راد بازیگر نمایش فریاد‌های بی صدا و رتبه دوم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به محمد مهدی بهرآسمانی بازیگر نمایش بیست و هفت

رتبه اول لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی تعلق می‌گیرد به سجاد سنجری بازیگر نمایش بیست و هفت در بخش کارگردانی

رتبه سوم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی کارگردان نمایش فریاد‌های بی صدا جاسم قاسمی راد،

رتبه دوم لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به کارگردان نمایش بیست و هفت محمد مهدی بهرآسمانی

و رتبه اول لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به کارگردان نمایش سین سجاد عارفی کار برگزیده جشنواره جنوب کرمان

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی و معرفی به دبیرخانه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تعلق می‌گیرد به گروه نمایش بیست و هفت و گروه نمایش سین بود.

هیأت داوران دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی کرمان جنوب یوسف فاریابی، سکینه عرب نژاد، علیرضا داوری بودند.