توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 28, 2023 زمان انتشار: 12:01 ق.ظ کد خبر: 16264

اجرای تعزیه در حسینیه فرزندان امیرالمومنین (ع) روستای دوبنه جیرفت/ تصاویر

عصرامروز پنجم مردادماه ۱۴۰۲ مصادف با تاسوعای حسینی، در حسینیه فرزندان امیرالمؤمنین(ع) روستای دوبنه جیرفت، اجرای تعزیه به همت گروه تعزیه رهروان زینبی روستای باغبابوئیه و به کارگردانی کربلایی یونس عباسپور،خواهر گرامی ساجده کردستانی، راوی کربلایی مصیب پورسالار و به سرپرستی کربلایی اکبر عباسپور، تهیه کننده کربلایی محمد سالاری و مداحی حجت الاسلام محمدرضا امیری اجرا شد.

این تعزیه شاید در ظاهر یک نمایش بود تا اتفاقات روز عاشورا را به تصویر کشیده باشد، اما در عمق وجود عزاداران حسینی آنچه را که می دیدند انگار واقعیتی از صحنه کربلا درحال شکل گیری بود.
چرا که در میان عزاداران بودند مادرانی که مویه های غمگینی را به لب زمزمه می کردند، جوانانی که درلحظه بیرون کشیدن حضرت سجاد از خیمه اش و آن مظلومیت، بی اختیار اشک می ریختند، دخترانی که با اجرای لالایی شروع برنامه توسط یکی از خواهران گروه نمایش که نقش حضرت زینب (س) را بعهده داشت اشک می ریختند.

تاثیر گذاری عمیق از آنچه در صحنه کربلا اتفاق افتاده بود را به نمایش گذاشتند.
مجریان برنامه، مداحی وتک تک افراد گروه تعزیه و غم انگیزی و بغضی از دلتنگی به همراه داشت. گرچه بازیگران نقش یاران شمر از خود خشونت نشان می دادند تا واقعیت های روز عاشورا را بهتر به تصویر بکشند اما در حنجره و نگاه شان موجی از بغض و غم انگیزی را داشت.
آنچه مهم بود اهمیت دادن به ارزش های عاشورا بود وتأثیرگذاری اجرای تعزیه… که جا دارد به پاس همدلی و مهربانی ها و بزرگواری گروه تعزیه رهروان زینبی روستای باغبابوئیه و مردم شریف این دیار شهیدپرور تشکرکرد و همچنین کادر زحمت کش و دلسوز اورژانس ۱۱۵ که تا آخرین لحظه ایستادند تا خدای ناکرده اتفاق ناگواری در شلوغی جمعیت نیفتد و حضور نیروهای کلانتری رومرز باعث دلگرمی عموم شد.
درپایان برنامه من باب حدیث شریفه  «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» مردم روستای دوبنه و اعضای هیئت عزاداری حسینیه امیرالمؤمنین (ع) از بزرگوارانی که در برپایی این برنامه زحمت کشیده و تشریف آورده بودند تشکر کردند.
سهراب براهام.