همزمان با آغاز پویش ملی سلامت؛
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 13, 2023 زمان انتشار: 7:44 ق.ظ کد خبر: 17588

آمادگی مراکز بهداشتی، پایگاه ها و خانه های بهداشت استان برای غربالگری دیابت و فشارخون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه در سراسر کشور، گفت: افراد می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، پایگاه ها و خانه های بهداشت در سراسر استان، دراین پویش شرکت کنند.

به گزارش لوار، دکتر”وحید رضا برهانی نژاد” با بیان اینکه پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دیماه ادامه خواهدداشت، افزود: جمعیت هدف این پویش، ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال هستند که در مناطق روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شهرستان بردسیر به عنوان مجری برنامه سلامت خانواده، زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در سایر مناطق تحت پوشش دانشگاه نیز انتظار داریم، حداقل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال از نظر بیماری های دیابت و فشار خون بالا مورد بررسی قرار گیرند.

به گفته وی در طول این مدت، گروه هدف یعنی همان افراد بالای ۱۸  سال  از نظر دیابت و پرفشاری خون مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه  با بیان اینکه یک چهارم افراد مبتلابه دیابت و ۴۰ درصد افراد مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود بی اطلاعند، گفت: هدف اصلی این پویش ملی، شناسایی زودرس این افراد، ارتقای سواد سلامت و کاهش عوارض ناشی از این دو بیماری است.

وی  شعار این پویش ملی را  “آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر” عنوان کرد و گفت: همچنین افراد بالای ۱۸ سال می توانند با مراجعه به لینکی که از طریق پیامک برای آنها ارسال خواهد شد، به صورت خوداظهاری در این پویش شرکت کنند.