توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 5, 2023 زمان انتشار: 2:22 ب.ظ کد خبر: 14434

آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز ۱۴اسفندماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز و تا ۲اردیبهشت ۱۴۰۲ که مصادف با عیدفطر و پایان ماه مبارک رمضان می باشد، ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، معاون بهداشتی دانشگاه گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۴ اسفند سال جاری تا ۲ اردیبهشت سال آینده با هدف اجرای برنامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف اجرا می‌شود.

دکتر محسن بارونی افزود: این طرح در قالب ۱۵ تیم بهداشتی در شهرستان کرمان و ۴تیم در هر شهرستان تابعه دانشگاه انجام می شود.

وی گفت: در این طرح توسط کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط از مراکز عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس از جمله رستوران‌ها، بیرون‌برها، اغذیه‌فروشی‌ها، پایانه‌های مسافربری، ساندویچی‌ها، آش فروشی‌ها، قنادی‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌های بین‌راهی در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازدید و نظارت می شود.

وی ادامه داد: تشکیل تیم های بازرسی ویژه در هر شهرستان با همکاری دامپزشکی، اتاق اصناف، تعزیرات، اماکن و شهرداری انجام می شود.

بارونی با اشاره به این که اجرای طرح سلامت نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سلامت مسافران نوروزی و مردم عزیز اجرا می‌شود، گفت: سامانه ۱۹۰ نیز برای ثبت گزارشات و شکایت‌های مردمی فعال است.