پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 19, 2023 زمان انتشار: 12:00 ق.ظ کد خبر: 14750

آخرین نشست تخصصی شعر رضوی در کرمان برگزار شد/ ۱۶تصویر

آخرین نشست تخصصی شعر آیینی قبل از اختتامیه جشنواره رضوی در کرمان با حضور تنی چند از شاعران کرمانی، عصر امروز ۲۹فروردین ماه ۱۴۰۲ در سالن استاد باستانی پاریزی کتابخانه ملی شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش لوار، در این نشست که با شعرخوانی همراه بود، سیدعلی منصوریان دبیر اجرایی جشنواره ضمن ابراز خرسندی از استقبال خوب شاعران کشور گفت: امید و تلاش ما این است در سال‌های آتی طبق سنوات گذشته تمامی مدیریت جشنواره به کرمانی‌ها واگذار گردد.


وی افزود: تا کنون آثار قابل توجهی از شاعران آیینی کشور و استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و پس از انجام مراحل داوری، نفرات برگزیده اعلام و اختتامیه در اواخر اردیبهشت برگزار خواهد شد.
همچنین سیدعلی منصوریان، ۲۹فروردین زادروز استاد سید محمود توحیدی(ارفع کرمانی) را گرامی داشت.


در این محفل ادبی رئیس کانون شاعران آیینی استان کرمان، ضمن گلایه از مسوولین فرهنگی کرمان گفت: جشنواره ملی شعر رضوی مختص کرمان است و از سال۷۳ با تدبیر و پیگیری زنده یاد حمیدمظهری و شاعران پیشکسوت استان استارت خورده و حق این است که صفر تا صد جشنواره در اختیار کرمانی‌ها باشد.
محمدعلی عرب نژاد افزود: ضمن احترام ویژه‌ای که برای سایر شاعران کشور و استان‌های دیگر قائلم، جای این گلایه از مسوولین کرمان وجود دارد که امسال در ارتباط با جشنواره کوتاهی کردند و نمی‌دانم چرا اختیار جشنواره را به غیرکرمانی‌ها دادند؟!
در این جلسه شاعرانی از جمله غلامحسین اسدی، سیدعلی منصوریان، محمدعلی عرب نژاد، مهدی منتظری، احمد قنبری نیا، معین حجت، منصور بختیاری، ناصر فرحبخش، یدالله منصوری، محمدرضا براهام، سمیه نوروزی، بتی موذنی و مهناز سعید به شعرخوانی و بیان نظرات خود در این ارتباط پرداختند.