توسط: لوار ما
تاریخ: می 12, 2018 زمان انتشار: 11:06 ق.ظ کد خبر: 1935

آئین بزرگداشت مقام معلم در درب بهشت ساردوئیه برگزار شد/تصاویر

به گزارش پایگاه خبری ،تحلیلی لوار جنوب ،آئین بزرگداشت مقام معلم به همت اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان کرمان و نمایندگی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در درب بهشت ساردوئیه برگزار شد.
حسن قزلباش نماینده آموزش و پرورش عشایری شهرستان جیرفت ضمن تقدیر از زحمات طاقت فرسای معلمان آموزش و پرورش گفت: این عزیزان در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات به امر آموزش و تربیت فرزندان این نظام می پردازند.
وی گفت: معلمین عشایری سردمداران تربیت و تعلیم نیروهای متدین و مظلوم مناطق محروم هستند و اجر معنوی آنها در پیشگاه خداوند در درجه اعلا می باشد.
در این آئین حجت الاسلام جهانبانی امام جمعه ساردوئیه ضمن تبین مقام معلم و بزرگداشت یاد و خاطره شهید والامقام دکتر مطهری گفت: آموزش و پرورش باید عاری از هرگونه ترس و آسیب های اجتماعی باشد و در این خصوص معلم بیشترین نقش را در جامعه و تربیت نسل جوان ایفا می کند.
سلاجقه معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان کرمان نیز با بیان شاخص های مهم توسعه از دیدگاه آموزش و پرورش بر تربیت دینی و پرورش روح دینی در دانش آموزان تاکید کرد.
وی گفت: دکتر مطهری که از رابطین حوزه و دانشگاه بودند پژوهش های مهمی در زمینه آموزش و تربیت از دیدگاه اسلام انجام دادند و در واقع تاثیر بسزایی در ترویج اخلاق دینی داشتند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: اگر زحمات و تلاش های معلمین نبود قطعا جامعه از حوزه اخلاق و تربیت دینی خارج شده بود.
در حاشیه این آئین رضا کمالی از پیشکسوتان آموزش و پرورش عشایری شهرستان جیرفت معلمان عشایری را جهاد گران عرصه علم و آگاهی خواند و یادآور شد که اگر مسئولین بلند پایه کشور دل در گرو رشد و شکوفایی ایران در همه زمینه ها دارند باید نگاه ویژه ای به آموز و پرورش و معیشت معلمان داشته باشند .
در این آئین علاوه بر برنامه های شاد و متنوع از تعدادی از معلمان عشایری شهرستان جیرفت تقدیر به عمل آمد

تهیه گزارش: جمیله اسکندری